אזרחות פורטוגלית – כל מה שרציתם לדעת

אזרחות פורטוגלית – כל מה שרציתם לדעת

מהרגע בו דיווחה ממשלת פורטוגל בשנת 2015 שהיא מאשרת את התיקון בחוק המעניק אזרחות ליהודים שיוכיחו שהם אכן צאצאים שגורשו מפורטוגל – ישראלים רבים החלו בתהליכים של הוצאת דרכון פורטוגלי.

הסיבה להוצאת דרכון זה היא ברורה- שהרי פורטוגל משתייכת לאיחוד האירופי ולכן דרכון פורטוגלי משמעו דרכון אירופי המעניק את כל היתרונות של אזרחות אירופית – ממגורים במדינות השייכות לאיחוד, דרך תנועה חופשית באירופה ועד לימודים בעלויות נמוכות או ללא עלות כלל ואפשרויות עבודה ביבשת. האזרחות היא לכל החיים והדרכון הוא למספר שנים עם אשרות חידוש כמו כל דרכון, כאשר הייחודי לו הוא שהוא מועבר אוטומטית לצאצאים ללא הגבלה כל עוד דרכון האב הוא בתוקף. מכיוון שניתן להחזיק באזרחות ודרכון ישראלי מצד אחד ואזרחות ודרכון אירופי מצד שני- הפך התהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי לפופולארי ביותר בשנה האחרונה. לפני הגשת הבקשה חשוב לוודא מי זכאי, מה הם התנאים וכיצד מתנהל תהליך קבלת האזרחות.

מה הם התנאים להוצאת אזרחות פורטוגלית?

על מנת להוציא אזרחות פורטוגלית יש צורך לעמוד במספר תנאים ולספק לא מעט הוכחות שאינן קלות ברוב המקרים ואורכות לא מעט זמן.

  • יש חובה להוכיח קשר משפחתי למגורשי פורטוגל. מגורשי פורטוגל ברובם הם יהודים שגורשו מספרד לפורטוגל ולאחר מכן מפורטוגל ולכן הם נחשבים למגורשי ספרד בנוסף. הדרך העיקרית להוכיח זאת היא להראות ששם המשפחה של מבקש האזרחות נמצא ברשימה של שמות המשפחה המוכרים בקהילה היהודות פורטוגל. רשימה זו שונה מהרשימה של מגורשי ספרד והיא תנאי הכרחי אך לא תנאי מספק.

  • הוכחת קשר וזיקה למסורת הפורטוגלית- לפי התיקון לחוק יש צורך להוכיח קשר הדוק ליהדות פורטוגל ושמירת המסורת הפורטוגלית לאחר הגירוש – שימור התפילה, שמירה על קשר בין חברי הקהילה, שמירה על המנהגים והתפילה על פי הנוסח הספרדי, וכמו כן כתובות, ספרי תמונות, מסמכים רלוונטיים ואף אילן יוחסין שהולך כמה שיותר שנים אחורה ומוכיח קשר הדוק לקהילה היהודית המקומית.

  • אין צורך בידיעת השפה הפורטוגזית.

כמה זמן אורך התהליך של הוצאת אזרחות פורטוגלית ומהי העלות?

את התהליך מומלץ לבצע על ידי פנייה למשרד עורכי דין או חברה המתמחה בחקר היסטורי ומציאת פרטים שיוכלו להוכיח ולקשר את הצאצאים למגורשי פורטוגל ועל ידי כך לעמוד בתנאים לקבלת האזרחות. מדובר בתהליך שאמור לקחת תקופה של כשנה וחצי ועלותו היא בסביבות 1500-2500 יורו למבקש, במידה וקיימים מספר מבקשים מאותה משפחה יתכן כי המחירים אף יהיו נמוכים יותר.

למרות ההקלות של ממשלת פורטוגל על הוצאת הדרכון הפורטוגלי לעומת הוצאת דרכון ספרדי למשל, למרות שמבקש האזרחות הפורטוגלית לא צריך להגיע פיסית לפורטוגל או לדבר פורטוגזית באופן שוטף, יש לקחת בחשבון כי בסופו של יום מדובר בתהליך לא זול במיוחד וגם לא קצר במיוחד שדורש הרבה חיפושים ומאמצים למציאת מסמכים והוכחות למיניהם שחשוב לבצע בצורה מסודרת בליווי מקצועי שכן קבלת אזרחות פורטוגלית תזכה את המקבל בכל היתרונות הכלולים בלהיות אזרח אירופי.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מזרן לכלבים

תהיתם פעם למה חבר הפרוותי שלכם צריך מזרון? למלווינו הכלבים מגיעה שנת לילה טובה בדיוק כמונו. פוסט זה בבלוג חוקר את העולם המרגש של מזרני