איך לבחור טבעת אירוסין? המדריך שאתם חייבים לקרוא

איך לבחור טבעת אירוסין

טבעות יהלומים, ובפרט טבעות אירוסין, הן מהתכשיטים הפופולאריים ביותר בישראל. במדינה שבה נישאים מדי שנה עשרות אלפי זוגות שמוציאים על האירוע החד-פעמי סכום ממוצע של 100-140 אלף שקלים, הכל מתחיל ברכישת טבעת אירוסין.

במאמר קצר זה נסקור את ההיבטים המרכזיים שעומדים על הפרק ברכישת טבעת אירוסין מושלמת ונבין ממה מורכב מחירה. זהב לבן או זהב צהוב? כמה עולה יהלום ואיך בוחרים אותו? ובכן, בואו נצא לדרך.

בין הזהב ובין היהלום

טבעת אירוסין היא כמעט תמיד טבעת זהב אשר משובצת עם יהלום או כמה יהלומים. עלות הטבעת מושפעת בעיקר מהיהלומים אשר משובצים עליה והיחס מבחינת המחיר בין הזהב והיהלומים עומד לרוב על 20% מול 80%. כאשר אתם מגבשים לעצמכם תקציב לטבעת אירוסין יש להכיר בכך שהמשחק במחיר נוגע בדרך כלל לעלות היהלומים (ופחות לעניין הזהב). ככל שהיהלומים יהיו איכותיים יותר (ולאו דווקא גדולים יותר), כך מחירה של הטבעת יצמח בהתאמה ולהפך.

איך בוחרים יהלום?

בחירת היהלום היא השלב המרכזי והקריטי בכל טבעת אירוסין. היהלום מהווה את עיקר תקציב התכשיט ומחירה של הטבעת קשור בו בעבותות. איכות יהלומים נמדדת על בסיס ארבעה פרמטרים – חיתוך, גודל, צבע וניקיון. כל אחד מהפרמטרים האלה משפיע באופן עצמאי על הרמה הכללית של האבן.

לא אחת, הגודל הוא המשמעותי ביותר בעיקר משום שבניגוד לשלושת הפרמטרים האחרים, משקל האבן בולט גם אל מול עין לא מזוינת. כלומר, עין לא מקצועית ו/או ללא התמקדות בפרטים הקטנים והנסתרים של היהלום. כלל האצבע הוא אפוא שטבעת אירוסין עם יהלום במשקל 1 קראט תוכל להיכנס לגדרי תקציב ריאלי על בסיס פשרה לא משמעותית בניקיון היהלום, חיתוכו או צבעו.

סקאלת הצבעים של היהלומים

סקאלת הצבעים של היהלומים נעה בין D (היהלום השקוף והצלול ביותר) לבין Z (יהלום צהבהב באופן מובהק). מבחינה זו יש להדגיש שעבור מרבית הלקוחות שרוכשים טבעות אירוסין אין הבדל ניכר בין יהלומים בדרגת H או I לעומת יהלומים בדרגת D, וזאת כל אימת שליטוש האבן בוצע כראוי. באשר לניקיון היהלום, הדרך אל "הארץ המובטחת" עוברת בתפיסה שפגם שלא ניתן לראות בעין הוא פגם לא בעייתי. לא אחת, ניקיון היהלום הוא הפרמטר שהכי קל להתפשר עליו ולרוב יהלומים בדרגת VS ומעלה יהיו מרשימים ונפלאים. אופציה נוספת להוזלת מחיר היהלום היא על ידי שיבוץ מתאים. לדוגמה, פגמים מסוימים מבחינת ניקיון האבן אשר יוסתרו תחת שיניים שאוחזות ביהלום.

מומחים בתחום מציינים בדרך כלל שבמסגרת בחירת יהלום לטבעת אירוסין מומלץ לרכוש יהלומים בדרגות צבע וניקיון בינוניות ומעלה. לא אחת, פרמטר הגודל הוא הפרמטר האחרון שכדאי להתפשר עליו שכן טבעת אירוסין עם יהלום במשקל 1 קראט ובדרגות בינוניות של ניקיון וצבע תהיה מרשימה יותר מטבעת עם יהלום באיכות גבוהה אך במשקל של פחות מ-0.5 קראט.

תעודה גמולוגית

יהלומים מגיעים ביחד עם תעודה גמולוגית אשר מופקת עבורם על ידי מכון בלתי תלוי ועצמאי. תעודה זו היא מסמך רשמי אשר מעיד על הפרמטרים האובייקטיביים של האבן מבחינת משקל, צבע, ניקיון, חיתוך וכמובן שווי.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מזרן לכלבים

תהיתם פעם למה חבר הפרוותי שלכם צריך מזרון? למלווינו הכלבים מגיעה שנת לילה טובה בדיוק כמונו. פוסט זה בבלוג חוקר את העולם המרגש של מזרני