איך להתכונן להקלטת שיר באולפן הקלטות

ודא שאתה יודע אילו כלים מנגנים, אילו כלים יהיו על המסלול, וכל דבר שיעזור לך להבין כיצד להגדיר אותם להקלטה. למד כל מה שאתה יכול על האולפן וכל מה שאתה יכול על המוזיקאים. לפני הכניסה לאולפן ההקלטות, יש עוד כמה עיבודים שצריך לעשות, כולל רשימת שירים ללהקה, למהנדס ולמפיק, כדי שכולם יוכלו לעקוב אחר התקדמות ההקלטה.

היכונו לכל מפגש הקלטה והכינו תרשימי אקורדים ומילים

כשאתה עובד עם אנשי מקצוע בתעשיית המוזיקה, אתה רוצה לוודא שאתה מגיע בזמן ומוכן לכבד את זמנם של אנשים אחרים. כמו בכל דבר חשוב, אתה רוצה לנוח טוב לפני הקלטת האולפן שלך. הקפד להתחמם לפני הפגישה שלך, זה עשוי לכלול מתיחות גוף מלאות, תרגילי קנה מידה, והשמעת חלק מהשירים שאתה תקליט.

גם אם זה רק מפגש מקדים עם מאמן

זו דרך הרבה יותר בטוחה, יעילה וחסכונית להקליט שיר. מעבר בתהליך הרישום בפועל אמור להדגיש נקודות שצריכות קצת יותר עבודה או לעזור לך לתכנן את הפגישה שלך טוב יותר. ודא שאתה מסיים לכתוב את השירים שלך לפני סשן ההקלטה המתוכנן שלך.

הניסיון לסיים את המילים באולפן ייקח זמן מה לאחר ההקלטה בפועל

אבל הקלטת הקול שלכם מלחיצה במיוחד, כי איכות ההקלטה תלויה בגורמים רבים נוספים, כמו מצב הקול, הסביבה, אופן החשיבה, היכרות עם צליל הקול החיצוני שלכם. לכן, חשוב מאוד להכיר את צליל הקול המוקלט ולתרגל טכניקות הקלטה לפני ההקלטה באולפן מקצועי. כל מה שצריך זה מחשב נייד, ממשק שמע, מיקרופון, אוזניות ותוכנת הקלטה בסיסית.

הגדרת הקלטה ביתית פשוטה

היא די והותר כדי להבין מה אתה רוצה להשיג עם כל שיר. לאחר שבחרתם את השיר שאתם רוצים להקליט, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לוודא ששכללתם אותו. ודא שאתה מכוון את השיר באורך הנכון עבור הגרסה המוקלטת במהלך החזרה. ודא שהשיר תופס אותך מיד עם משפט קליט (זה יכול להיות חלק אינסטרומנטלי או ווקאלי).

אם אתה כותב שירים ארוכים ממה שאתה צריך לקבל

ייתכן שתצטרך יותר זמן באולפן, מה שיעלה יותר כסף. זכור שלוקח זמן לעבד את כל השירים ולהכין את התקליטור; הקפד לתת ליצרן זמן לפני סיום ההפעלה המתוכננת. אם אתה יכול להרשות זאת לעצמך, שקול לשכור אולפן מאסטרינג כדי לשים את הגימור בהקלטה שלך.

אתה מוציא הרבה כסף ללכת לאולפן גדול ואתה רוצה לוודא שהרצועות שאתה רוצה להקליט בוצעו ב-100%

אם לא תקדישו זמן לוודא שהחלק שאתם מקליטים אכן עובד בהקשר של הרצועה, אתם עלולים לבזבז הרבה זמן (וגם כסף) באולפן. מיותר לציין שעשייה מבעוד מועד תיתן לך רעיונות נוספים לגבי כמה זמן אולפן להפריש – זה ייתן לך את הגמישות והנוחות לנגן ולהקליט את המיטב שלך.

בדוק שוב

כדי לוודא שאתה לא ממהר או מושך את עצמך בזמן שירה, מה שיכול להיות סימן לכך שהקצב לא ממש תקין או שאתה צריך לעבוד על הקצב שלך. אם אתם מתאמנים על שיר, מתכוננים לסשן באמצעות רצועה שהמפיק יצר עבורכם, ואתם מרגישים שצריך לשנות את הקצב או המפתח, יידעו אותם בהקדם האפשרי כדי שיהיה להם מספיק זמן ליצור רצועה חדשה ויש לך מספיק זמן לחזרות לפני הפגישה. ההחלטה לעשות זאת לפני הקלטת שירה תקל על החיים של המפיק. תהליך ההקלטה מפושט כאשר כל המבצעים מכירים את החלקים שלהם בצורה מושלמת.

זכרו שהמטרה של הקלטת שיר עם מפיק מוזיקלי באולפן היא ליצור את השיר הכי טוב שאפשר. לאחר מכן צור גרסאות טיוטות של השירים שלך ושלח אותן למפיק או למהנדס שלך. סביר להניח שמהנדס סאונד או מפיק יוכלו ליצור רצועת סקראצ' מקובץ זה.

לדוגמה

אני אקח גם הקלטה טלפונית של שיר של להקה ואחיל אותה על הפגישה שלי עם Pro Tools. אני חושב שחשוב מאוד שזמר יתרגל הקלטה. הקלטת הקול שלך באולפן היא כמו לשים את הקול שלך מתחת למיקרוסקופ. בדיוק כפי שהופעות חיות כרוכות לרוב בכמה אתגרים ייחודיים, הפקת מוזיקה באולפן הקלטות מקצועי יכולה לבוא עם מספר דאגות ואתגרים בלתי צפויים.
למידע נוסף על הקלטת שיר באולפן הקלטות מומלץ לגשת לאתר liron-music.com

הנה כמה טיפים שיעזרו לשפר את משחק האימון שלך בכל יום

אבל הכנה לפגישת הקלטה דורשת גישה מעט שונה. הנה כמה טיפים מהירים כיצד להפיק את המרב מהזמן שלך בסטודיו. עוד לפני שאתם נכנסים לאולפן, מומלץ להבין מה אתם רוצים להשיג עם פרויקט ההקלטה החדש שלכם. עם זאת, ישנם כמה צעדים שתוכלו לנקוט כדי שתוכלו להיכנס לאולפן ההקלטות בהרגשה בטוחה בהכנה שלכם ומוכנה להקלטת אלבום בעל צליל נהדר.

אמנם אתה לא צריך לדעת את כל הפרטים הטכניים של איך אולפן עובד

אבל להיות מוזיקאי חשוב להיות מוכן. עבודת הסטודיו אינה זולה, וראיתי אמנים רבים בשנותיהם מבלים זמן וכסף בהכנות לפני הכניסה לסטודיו. עבודה יעילה ומכוונת היא המפתח באולפן הקלטות מקצועי – עליך לוודא שאתה מוכן כראוי. הכנה לפגישה באולפן הקלטות תעזור לארגן את זרימת העבודה שלך, אבל הכי חשוב, היא תחסוך לך כסף.

לדעת להכין שיר להקלטה באולפן יכול לחסוך לך זמן יקר וכסף

הכנה היא המפתח להקלטה ממוקדת שמפיקה את התוצאות הטובות ביותר ואת התמורה לכסף. כל מה שאתה יכול לעשות כדי להיכנס לאולפן, להגדיר, לנעול ומוכן לנגן בהקדם האפשרי יעזור לך לסיים את הסשן שלך ולהקליט את מה שאתה רוצה.

אם קבוצה אחרת תגיע להקליט מיד לאחר סיום ההפעלה שלך

ודא שיש לך זמן לפרק את הציוד שלך ולשחזר או לגבות את כל הקבצים שאתה צריך. אם הנגנים מגיעים בזמנים שונים ויש להם לוחות זמנים קפדניים, כדאי גם לוודא שהמפיק יודע את המידע הזה כדי שניתן יהיה להכין את עדיפות הפגישה כראוי לפני שהנגנים יופיעו להקלטה. בעל הסטודיו עשוי לאפשר לך לעזוב את הסט שלך יום לפני ההפעלה שלך.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מזרן לכלבים

תהיתם פעם למה חבר הפרוותי שלכם צריך מזרון? למלווינו הכלבים מגיעה שנת לילה טובה בדיוק כמונו. פוסט זה בבלוג חוקר את העולם המרגש של מזרני