איך תוכלו לממש סטארטאפ ?

איך תוכלו לממש סטארטאפ?

כל מי שמקים סטארט אפ (כמעט), חולם על הרגע שבו יגיע המימוש. לאורך הדרך, סטארט אפ עובר לא מעט שלבים, אבל לרוב החלום הוא להגיע לאקזיט, למימוש. בשורות הבאות נסביר בקצרה על נקודות קריטיות בחייו של סטארט אפ מצליח, מה חייבים לעבור ואיך מתבצע המימוש.

להכיר את ההבדל בין יזם לבין בעל חלומות

תחילתו התיאורטית של סטארט אפ היא ברעיון. לפעמים הרעיון הוא פורץ דרך במיוחד ולפעמים הוא "רק" רעיון טוב. אבל אם תשאלו יזמים סדרתיים איך מקימים סטארט אפ, תקבלו תשובה אחת בניסוחים שונים. התשובה היא שיש הבדל בין יזם ביצועיסט לבין בעל חלומות שלא מגיע לשום מקום. נקודת המפתח הראשונה היא מחויבות אמיתית לרעיון. כאשר היזם מוותר על אפשרויות תעסוקה אחרות, כאשר הוא עוזב משרה מפנקת ומתחיל להשקיע מזמנו בפיתוח הרעיון וקידומו, אפשר לומר מזל טוב. רק אז, סטארט אפ באמת נולד.

לנוע קדימה ולהניע אחרים

השלב הבא בדרך למימוש של סטארט אפ, הוא לנוע קדימה. את המוטיבציה האישית כבר יש, בשלב הזה צריך כבר להבין את השוק שאליו פונים. צריך להתחיל לנתח או להבין איזו מוצר ממשי אפשר לבסס על הרעיון. וכעת, צריך לגייס אחרים שיהיו שותפים לדרך. דרושה יכולת לסחוף אחרים באמונה שהדברים יעבדו ושיש היגיון טכנולוגי וכלכלי. בשלב הזה היזם או קבוצת היזמים, צריכה להניע ולסחוף אחרים, כולל משקיעים, צוות פיתוח ועובדים, שותפים לדרך. כאשר מתחילה להיווצר קבוצה מגובשת של עובדים, זה אומר שהסטארט אפ כבר עבר את חבלי הלידה הראשוניים והוא יכול להתקדם הלאה.

מימון – גיוס ראשוני וגיוסים נוספים

בתחילת הדרך, היזם הוא זה שמביא את ההון הראשוני. אבל מהר מאוד, כדי להמשיך להתפתח נדרש הון נוסף. עוד הרבה לפני האקזיט והמימוש, יש צורך לשכנע משקיעים להשקיע מכספם. לצורך גיוס ראשוני, צריך בדרך כלל להגיע עם חזון בעל משמעות. יש להראות מיהם הלקוחות, מהו הפיתוח שכבר החל להתממש. על פי רוב, משקיעים כיום מזרימים כסף כאשר יש כבר אופק של הכנסות. גיוסים נוספים, מעבר לגיוס הראשוני, כבר יגיעו בדרך כלל כאשר קיים תזרים מזומנים. כלומר, כאשר יש הכנסות לסטארט אפ. שימו לב שאנו מדברים על הכנסות ועדיין לא בהכרח על רווחיות.

מתי הרגע הנכון למימוש

קשה לשים את האצבע על נקודה מדויקת שבה נכון יהיה לממש את הסטארט אפ. אך כן ניתן לומר שבדרך כלל זה יהיה רק לאחר כברת דרך שבה נרשמת צמיחה. צמיחה, הכוונה שמצליחים להתחיל לבנות צבר משמעותי של לקוחות משלמים. רמת ההכנסות עולה, ובמקביל כסף נוסף מושקע בהמשך פיתוח, לעיתים גם בשיווק אגרסיבי. מתי שהוא, במהלך צמיחה עסקית מהירה, נוצרות הזדמנויות למימוש – הנפקה בבורסה או מכירה לחברת טכנולוגיה מבוססת או לעסק מבוסס שרוצה להטמיע אצלו את הטכנולוגיה.

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

החשיבות של אתר אינטרנט לעסק

אתר אינטרנט מקצועי לא רק מגביר את הנוכחות המקוונת והנגישות של העסק, אלא גם תורם לבניית המותג, משפר את האמינות ומאפשר כלים שיווקיים מתקדמים. בעידן

ביטוח בריאות לכלבים – האם כדאי?

בפוסט זה בבלוג, אנו בוחנים את הערך של ביטוח בריאות לכלבים, תוך התחשבות בגורמים כמו עלות, כיסוי ושקט נפשי. אנו מתעמקים במרכיבים החיוניים של ביטוח

עבודה ליד הבית: יתרונות וחוויות

בשנים האחרונות, עבודה ליד הבית הפכה לחלום בר-השגה עבור רבים מאיתנו. האפשרות לעבוד במרחק קצר מהבית מציעה שלל יתרונות שמשפיעים לטובה על חיינו היומיומיים. המאמר