בניית ועיצוב אתרים

גם האופן שבו אנשים משתמשים באינטרנט וניגש אליו עבר שינויים גדולים, ששינו גם את האופן שבו אתרים מעוצבים. Wix, Squarespace, Webflow ו-PageCloud הם רק כמה דוגמאות לבוני אתרים פופולריים, הנבדלים זה מזה ביכולות העיצוב, אפשרויות התבניות, התמחור וחווית העריכה הכוללת. כמה מעצבי אתרים פשוט יוצרים עיצובים ויזואליים באיכות גבוהה ו/או אבות-טיפוס של אתרים אינטראקטיביים, ומשאירים את תכנות האתר למפתחי קצה וחלק אחורי. עם זאת, רוב מעצבי האינטרנט מעורבים בעיצוב ופיתוח האתר (פרונט-אנד).

וברגע שהאתר מושק

מעצבי אתרים עוסקים לעתים קרובות בבדיקות נוספות של האתר על ידי איסוף משוב של משתמשים ולאחר מכן תיקון העיצוב. בדרך כלל, זהו הסטנדרט עבור אתרי אינטרנט גדולים ו/או מורכבים שכן הוא מאפשר למעצב להתמקד במראה הכללי וכל המשימות הטכניות מועברות לצוות הפיתוח. אמנם יש אנשים שיכולים לעשות את שניהם, אבל לחברות רבות יש מעצבים ייעודיים שיוצרים פריסת אתר ואז מעבירים את קבצי העיצוב למתכנת שמסיים את שלב הפיתוח. מפתחי אתרים, המכונה לפעמים מתכנתים, לוקחים את העיצובים שלהם ויוצרים אתר אינטרנט פונקציונלי לחלוטין.

אם אתם מחפשים סטודיו בוטיק ותיק לעיצוב אתרי אינטרנט, כדאי לכם ומומלץ לפנות ל DNA Media

בקיצור

חשבו על עיצוב כעל "תמונה" לא אינטראקטיבית של אתר אינטרנט. הפריסה תלויה במטרת האתר ובאופן שבו מעצב האתר רוצה שהמשתמשים יתקשרו עם האתר. מעצבים ומפתחים צריכים לשקול גם עיצוב חזותי (מראה האתר) וגם עיצוב פונקציונלי (איך האתר עובד). בעת עיצוב אתר, אלמנטים ויזואליים מורכבים הם לרוב קריטיים לביצועי האתר, מהירות העמוד ופיתוח האינטרנט.

שפר את האינדיקטורים הללו

כדי לגרום לאתר שלך לדרג גבוה יותר מהמתחרים והשראת עיצוב מחברות עיצוב ברמה עולמית. בדקו את אתרי האינטרנט של המתחרים כדי לקבוע דפוסי עיצוב נפוצים העונים על ציפיות המשתמש, והשתמשו בדפוסי עיצוב המוכרים לקהל היעד. להלן סקירה מהירה של האלמנטים שעליך לקחת בחשבון בעת ​​עיצוב האתר שלך כדי להבטיח שהכל יעבוד טוב ביחד. אתה יכול למצוא מאמרים הדנים בסגנונות עיצוב אתרים רבים ושונים (קבועים, סטטיים, ניידים וכו') באינטרנט.

מעצבי אתרים משתמשים בתוכנות עיצוב שונות כמו Adobe Photoshop

כדי ליצור את הפריסה ואלמנטים חזותיים אחרים של אתר אינטרנט. מצד שני, מפתחי אתרים לוקחים עיצוב אתר ולמעשה יוצרים ממנו אתר עובד. מפתחי אינטרנט משתמשים ב-HTML, CSS, Javascript, PHP ושפות תכנות אחרות כדי להחיות קבצי עיצוב. מעצבי אתרים צריכים תמיד להתחיל בהסתכלות על המטרות של אתר האינטרנט של הלקוח ולאחר מכן לעבור לארכיטקטורת מידע (AI) כדי ליצור היררכיה של מידע בין אתרים ולעזור להנחות את תהליך העיצוב.

יישומי אינטרנט ועיצוב אתרים כוללים מעצבי UX ומעצבי חזותיים המשתמשים בכישוריהם ליצירת wireframes

אבות טיפוס, מערכות עיצוב, פלטות צבעים, תבניות וכו' כדי לעזור למפתחים ליצור מוצרים. פיתוח אתרים הוא תהליך של קידוד אתר באמצעות שפות תכנות כמו CSS, HTML, JavaScript, Python, Ruby on Rails כדי ליצור עיצוב נתון. עיצוב ופיתוח אתרים הם מונחים כלליים המתארים את תהליך יצירת אתר אינטרנט. התחומים השונים של עיצוב אתרים כוללים עיצוב גרפי אתרים; עיצוב ממשק משתמש; יצירה, לרבות קוד סטנדרטי ותוכנה קניינית; עיצוב חווית משתמש (עיצוב UX); ואופטימיזציה למנועי חיפוש.

עיצוב אתרים

הוא עבודה רב תחומית. אתה צריך לא רק ידע בעיצוב (טיפוגרפיה, תורת הצבע), אלא גם מיומנויות פיתוח אתרים (HTML, CSS, JavaScript). לשם כך, מעצבי חווית משתמש חייבים להשתמש לא רק בטיפוגרפיה ובצבע, אלא גם בפסיכולוגיה, עיצוב תנועה, תכנון תוכן וארכיטקטורת מידע. גישת עיצוב עקבית מאפשרת למשתמשים למנף את הידע הקודם שלהם בעת אינטראקציה עם המוצר. העיצוב מגדיר את הצבעים, הפריסה, הפונטים והתמונות של האתר, קשור למותג ולשימושיות האתר ודורש כלים כמו פוטושופ, אילוסטרייטור, Fireworks ו-Sketch.

שימוש בשפות תכנות כמו HTML

CSS ו-Javascript כדי ליישם עיצוב זה נקרא פיתוח קצה. Webflow, למשל, מאפשר למעצבים ליצור אתרים בצורה ויזואלית, ללא כישורי קידוד. Webflow יוצר אתר מקצועי עם קוד סמנטי נקי, אך מעצב יכול ליצור אתר במערכת ויזואלית. עיצוב אתרים עוסק במה שהמשתמש רואה בפועל על מסך המחשב או המכשיר הנייד שלו, בעוד שפיתוח אתרים מנהל את כל הקוד שגורם לאתר לעבוד.

עיצוב אתרים שולט בכל הקשור לאסתטיקה ויזואלית ושימושיות של ערכת צבעים

פריסה, זרימת מידע וכל השאר הקשור להיבטים חזותיים של ממשק משתמש / UX (ממשק משתמש וחווית משתמש). עיצוב אתרים מגדיר את המראה והתחושה של אתר אינטרנט, ופיתוח אתרים מגדיר איך הוא עובד. למען האמת, מונחים אלה מתייחסים לשני היבטים שונים במהותם של תהליך יצירת האתר הדורשים שני סטים ייחודיים של מיומנויות. אנחנו מתחילים בדברים גלובליים כמו זרימות משתמשים (איך לקבוע את המבנה של אתר אינטרנט) ואז עוברים לדף בודד (שיש לקחת בחשבון בעת ​​עיצוב דף אינטרנט).

כעת, לאחר שכיסינו את היסודות של זרימת משתמשים, הגיע הזמן ללמוד כיצד ליצור דפי אינטרנט בודדים. הדברים הבאים יעזרו לך לזהות זרימות משתמשים בעת עיצוב האתר שלך. מה שהמשתמש רואה קורה בדפדפן וכולל עיצוב ופיתוח חזיתי.

בעת עיצוב אתרים

מעצבי אתרים משתמשים לרוב בטיפוגרפיה, בצבע ובפריסה כדי לעצב את רגשות המשתמשים. ישנן טכניקות אנימציית אינטרנט רבות שיכולות לעזור לעיצוב שלך למשוך את תשומת הלב של המבקרים שלך ולאפשר למבקרים ליצור אינטראקציה עם האתר שלך על ידי השארת ביקורות. מבקרים באתר שלך יכולים לקיים אינטראקציה עם האתר שלך בדרכים שונות בהתאם למכשיר שלהם (גלילה, לחיצה, הקלדה וכו').

כאשר אתה מעצב אתר

אתה נותן למשתמש שליטה על הגלישה שלו. כאשר חושבים כיצד לעצב דף אינטרנט כדי למזער עלויות חווית משתמש, פתרון אחד הוא להשתמש בניווט דביק שניתן לגלול. זה נותן לך יותר גמישות עיצובית וחווית גלישה טובה יותר כאשר האתר שלך מסתגל לרוחב המסך.

מעצבי אתרים יכולים להגביל את סוגי הגופנים באתר למספר גופנים עם סגנונות דומים

במקום להשתמש במספר גופנים או סגנונות טקסט. מפתחי אינטרנט חזיתיים בדרך כלל לא יוצרים תבניות, בוחרים בטיפוגרפיה או בוחרים פלטות שמסופקות בדרך כלל על ידי מעצבים. מעצבי אתרים משתמשים לעתים קרובות בשירותי תבניות כגון וורדפרס או ג'ומלה! זה מאפשר לך ליצור אתר אינטרנט עם ערכות נושא ווידג'טים מבלי לכתוב שום קוד.

הכישורים הנדרשים לפיתוח דפי אינטרנט דינמיים רחבים בהרבה מדפים סטטיים

כולל קידוד בצד השרת ובצד מסד הנתונים, ועיצוב ממשק בצד הלקוח. למרות שעיצוב חווית משתמש משתרע על יותר פלטפורמות מדפדפני אינטרנט, רוב עבודת עיצוב חווית המשתמש עדיין נעשית על לפחות חלק ממוצרים מבוססי אינטרנט (חשבו על אתרי מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר, יישומי אינטרנט כמו Dropbox ואחרים). שירותים כמו גוגל). והכי חשוב, תוכלו לעצב אתר או לבנות את אתר חלומותיכם, ולעקוב אחר הצלחתו בשיווק חיפוש באינטרנט, חווית משתמש, עיצוב ופיתוח ועיצוב אתרים רספונסיבי.

 

למידע מורחב בנושא של בניית ועיצוב אתרים מומלץ לגשת לאתר dnamedia.co.il

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מזרן לכלבים

תהיתם פעם למה חבר הפרוותי שלכם צריך מזרון? למלווינו הכלבים מגיעה שנת לילה טובה בדיוק כמונו. פוסט זה בבלוג חוקר את העולם המרגש של מזרני