דוד שמש בעיר ירושלים

חקיקת השמש בישראל מחייבת התקנת דודי שמש בבניינים חדשים עד לגובה 9 קומות מהגג. הביקוש לדודי שמש בירושלים גדול עקב עליית מחירי החשמל. דודי שמש, המשתמשים באנרגיה סולארית כגז או חשמל כמקור כוח, עשויים לגדול בפופולריות בשנים הקרובות, על פי אנליסטים ומתקיני פאנלים.

השימוש באנרגיה סולארית החל בישראל בשנות ה-50 כאשר לוי ישר פיתח דוד שמש כדי להתמודד עם מצוקת האנרגיה ממנו סבלה המדינה החדשה. בתקופת הצנע של ישראל בשנות ה-50 היה מחסור בדלק, וישראל אסרה על חימום מים מהשעה 10:00 בבוקר ועד 18:00 בערב. ככל שהמצב החמיר, הציע המהנדס לוי ישר להחליף בתים לדודי שמש במקום להקים תחנות כוח חדשות. דודי השמש הטובים ביותר משמשים למטרות ביתיות ומסחריות בישראל.

דוד שמש לעומת חימום מים עם גז

לפיכך, הכנסת מערכות מים חמים סולאריות בירושלים מהווה חלופה מצוינת לגייזרים חשמליים סטנדרטיים. הטכנאים שלנו בעלי ניסיון של שנים עם מערכות חימום מים סולאריים ויכולים להתקין ולתקן אותן כך שתוכלו ליהנות ממים חמים סולאריים לאורך שנים. הצוות המקצועי של סולאר גורו באזור ירושלים יסייע לכם בצורה הטובה ביותר בהצבת דוד השמש SA שלכם.

גד אור אנרגיות מתקינים דודי שמש בירושלים ומציעים דודי שמש באיכות גבוהה במחירים מעולים על לעומת חימום מים עם גז. הסולאריים שלנו Sunray, גייזרים סולאריים מומרים, מערכות סולאריות מפוצלות ואפילו גייזרי שמש של SA ירושלים המסופקים על ידי Solar Guru. נצלו את המחירים המשתלמים שלנו לגייזרים סולאריים בירושלים ובסביבות בוקבורג, תחסכו בחשמל, מה שאומר שעלויות חימום המים שלכם יופחתו. באמצעות התקנת פאנלים סולאריים של Solar Guru בירושלים, תחסכו את הגייזר הקיים שלכם, המשמש כמיכל אגירה.

פתרון מצוין לקולטי השמש שלנו עם פלטות שטוחות מכיוון שתושבי ירושלים דורשים טמפרטורות מים סביב 30-70 מעלות צלזיוס. בשימוש בירושלים ובבוקסבורג, והמערכת הסולארית הפופולרית ביותר, כמו גם הוותיקה ביותר, היא קולט השמש השטוח.

הרבה יותר קל להתקין דודי שמש כדי להפיק חום סולארי בצורה של חשמל, לדברי גארי גרבר, מנכ"ל Sunlight and Power. גז עולה שם פי שמונה, אז מערכת תרמית סולארית הגיונית. בניגוד למערכות פוטו-וולטאיות סולאריות (PV), הממירות את אור השמש לחשמל, מערכות תרמיות סולאריות קוצרות אנרגיית שמש בצורה של חום.

מאז שנות ה-90 המוקדמות ישראל חייבה מכל בנייני המגורים החדשים להיות במערכות חימום מים סולאריים, ומשרד התשתיות הישראלי מעריך כי לוחות לחימום מים סולאריים מספקים 4% מסך הביקוש לאנרגיה במדינה. כתוצאה מכך הפכה ישראל בשנת 2007 למובילה בעולם בשימוש באנרגיה סולארית לנפש (3% מצריכת האנרגיה הראשונית הלאומית). פאנלים פוטו-וולטאיים סולאריים עשו סנסציה בתחום החשמל העולמי הודות לחידושי ייצור ותמיכה ממשלתית חזקה.
למידע מורחב אודות דוד שמש בעיר ירושלים ניתן לבדוק כאן:

חימום המים הקרים בגייזרים הסולאריים SA המוצעים בירושלים, מתבצע באמצעות מוט נחושת בתוך צינור הוואקום של מיכל האגירה. בעיה נוספת ושכיחה לא פחות בדוד שמש היא נזילה מהצינורות של הקולט, הבית המשמש להמרת אנרגיית האור לחום על מנת לחמם את המים בדוד. מאמר זה מציג את הפיתוח של נוסחאות להעברת חום בצנרת של דוד שמש, המאפשרת חישוב של הפסדי אנרגיה בצנרת.

יצרן דודי שמש בירושלים

גד או אנרגיות הוא יצרן מערכות ורכיבי מים חמים סולארים וחשמליים למעלה מ-10 שנים בתחום דודי שמש, חברת בת של קבוצת אשטרום, הינה יצרנית מובילה של מערכות חימום סולארי וחשמלי לשוק הישראלי והבינלאומי. BrightSource Industries (Israel), Ltd. משתמשת בפאנלים סולאריים כדי לבדוק טכנולוגיה חדשה עבור שלוש תחנות כוח סולאריות חדשות שייבנו בקליפורניה עבור Pacific Gas & Electric ודרום קליפורניה אדיסון. בפארק התעשייה רותם מחוץ לדימונה, ישראל, למעלה מ-1,600 משקפי שמש ממקדים את קרני השמש אל מגדל לחימום קומקום ליצירת אדים.

בעוד ישראל נאבקת לעמוד ביעדי ישראל במסגרת הסכם פריז גרשון גרוסמן מאמין שפאנלים פוטו-וולטאיים סולאריים יתפסו את מקומם לצד דודי השמש שעל הגגות של ישראל. עבור גרשון גרוסמן מהטכניון, היגיון אקולוגי של דודי שמש בירושלים, גם מחוץ לסדר היום הפוליטי של ישראל. יורד שלג בטורונטו עכשיו, אבל מערכת על החוף הפיקה 382 קילוואט של חשמל סולארי בשבוע שעבר לאחר מד אנרגיה מקוון.

מתקנים גדולים יותר עבור מתחמי מגורים בתי מלון ואוניברסיטאות, כמו גם חימום בריכות ביתיות, עזרו למורי לשמור על פעולות תרמיות סולאריות לצוף למרות שאין ביקוש אחר לדיור. עבור משפחות עם אקלים מתון וחשבונות אנרגיה נמוכים, "חימום מים סולארי יכול להיות אחת הדרכים הקלות ביותר להשתמש באנרגיה מתחדשת ולחסוך בחשבונות האנרגיה", על פי דו"ח התוכנית מדצמבר 2019.

גד אור אנרגיות מייצרת מספקת ומטפלת במערכות חימום סולארי מזה 25 שנים בירושלים, עובדת עם המגזר המסחרי והמגורים. שירות הלקוחות מהשורה הראשונה שלנו יחד עם המוצרים הפנטסטיים שלנו מציבים אותנו בחזית התעשייה. בין אם בעיר העתיקה של ירושלים ובין אם בתל אביב המודרנית השוקקת, דודי השמש הללו, הדרושים במשך שנים לפיתוח דיור חדש, היו בכל מקום – זה היה בניין דירות נדיר שלא היה כזה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

שיפוץ מעלית – המדריך המלא

שיפוץ מעליות הוא תהליך מורכב הדורש תכנון וביצוע קפדניים. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף על ההיבטים השונים של שיפוץ מעליות, כולל סיבות לשיפוץ, התהליך,