דלקת קרום המוח – הסיבות, הסיכונים והטיפול

ילדים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח דלקת קרום המוח אם יש להם זיהומים הנגרמים על ידי מספר וירוסים, חיידקים או פטריות. מגורים בבית עם נשא או מישהו עם דלקת קרום המוח מגביר את הסיכון. אם אנשים מסוימים באים במגע עם חיידקים שעלולים לגרום לדלקת קרום המוח, יש סיכוי גבוה יותר שהם יידבקו.

סוגים מסוימים של דלקת קרום המוח מתפשטים באמצעות מגע קרוב עם נוזלי הגוף של אדם נגוע

כגון רוק והפרשות מהאף. מספר סוגים של חיידקים יכולים לגרום לדלקת קרום המוח חיידקית, כולל Streptococcus pneumoniae (Streptococcus pneumoniae) וקבוצת B Streptococcus. מספר חיסונים זמינים למניעת זיהומים חיידקיים מסוימים שעלולים לגרום לדלקת קרום המוח.

במקרים מסוימים

רופאים עשויים לרשום אנטיביוטיקה כדי למנוע זיהום לכל מי שהיה במגע קרוב עם מישהו עם דלקת זאת חיידקית. הגורמים לדלקת קרום המוח משתנים, אך השכיח ביותר הוא זיהום חיידקי או ויראלי שניתן להידבק בו באמצעות מגע אוויר עם אדם נגוע. למרות שדלקת קרום המוח היא פחות שכיחה ממקרים חיידקיים או ויראליים, היא עלולה להיגרם מזיהומים פטרייתיים וטפילים, במיוחד אצל אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת.

דלקת קרום המוח ויראלית יכולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים

אך ילדים מתחת לגיל 5 וילדים שמערכת החיסון שלהם נחלשה עקב מחלות, תרופות או השתלות נמצאים בסיכון מוגבר. אתה גם בסיכון גבוה יותר אם יש לך מערכת חיסונית מוחלשת, הוסר הטחול שלך, נוטל קורטיקוסטרואידים לאי ספיקת כליות, או סובל מאנמיה חרמשית. הסיכון שלך גדול עוד יותר אם אתה משתמש באלכוהול, סובל מדלקות אף ואוזניים כרוניות, טראומה בראש או דלקת ריאות פנאומוקוקלית. יש לך גם סיכון מוגבר לדלקת קרום המוח חיידקית אם עברת ניתוח ראש או עמוד שדרה, או אם אי פעם היה לך זיהום חמור בדם.

במקרים מסוימים של דלקת קרום המוח חיידקית

החיידק יכול להתפשט לקרום המוח עקב טראומה חמורה בראש או זיהום מקומי חמור, כגון דלקת אוזניים חמורה (דלקת אוזן תיכונה) או דלקת בסינוסים (סינוסיטיס). אתה יכול להעביר את Streptococcus pneumoniae לאנשים אחרים שעלולים לסבול מדלקת קרום המוח חמורה. בילדים, הזיהום עלול לגרום תחילה להצטננות, סינוסיטיס או דלקת אוזניים.

דלקת קרום המוח יכולה להתפשט בקלות בקרב אלה שגרים במקומות סגורים

כך שבני נוער, סטודנטים וסטודנטים נמצאים בסיכון גבוה יותר להידבק. דלקת קרום המוח יכולה להיות חריפה, עם הופעה מהירה של תסמינים, כרונית, הנמשכת חודש או יותר, קלה או אספטית. התסמינים של דלקת קרום המוח משתנים בהתאם לגיל האנשים והגורם לזיהום.

תסמינים של דלקת קרום המוח פטרייתית תסמינים של דלקת קרום המוח פטרייתית דומים לסוגים אחרים של זיהום זה

אפילו עם טיפול, 20 אחוז מהאנשים עם דלקת קרום המוח פנאומוקוק מתים. בהתאם לגורם, דלקת קרום המוח טפילית עשויה להיעלם ללא טיפול אנטיביוטי. אנטיביוטיקה משמשת לטיפול בדלקת קרום המוח הנגרמת על ידי חיידקים אלו, אך מוות מתרחש במספר קטן מהנפגעים: 5% מהאנשים עם דלקת קרום המוח Hib, 7% מהאנשים עם דלקת קרום המוח של מנינגוקוקל ו-20% מהאנשים עם דלקת קרום המוח פנאומוקוקלית.

דלקת קרום המוח הנגרמת על ידי חיידקים אלו היא חמורה ודורשת טיפול רפואי דחוף מאוד. החיידקים הגורמים לרוב לדלקת קרום המוח החיידקית נפוצים בסביבה וניתן למצוא אותם גם באף ובמערכת הנשימה מבלי לגרום נזק.

חיסונים נגד Hib, חצבת, חזרת, פוליו ופנאומוקוק עשויים להגן מפני דלקת קרום המוח Hib. דלקת קרום המוח מנינגוקוקלית, הנגרמת על ידי Neisseria meningitidis, היא הגרסה שעבורה קיימים חיסונים.

דלקת קרום המוח

חשוב לעקוב אחר לוח החיסונים המומלץ למניעת דלקת קרום המוח

אם לילדך יש מישהו עם דלקת קרום המוח, התקשר לרופא שלך ושאל על אמצעי זהירות. אם אתה מבחין בתסמינים או חושב שלילדך עשוי להיות דלקת קרום המוח, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. מסיבה זו, כל מי שחושד שיש לו דלקת קרום המוח צריך לפנות לרופא בהקדם האפשרי.

לנשים שיש להן חיידקים נותנים אנטיביוטיקה במהלך הלידה

כדי למנוע זיהום בילודים. הערת שוליים 3 לעיתים נדירות, סוגים אחרים של חיידקים גורמים לדלקת קרום המוח, בדרך כלל אצל אנשים עם מחלות כרוניות. לדוגמה, זיהום ב-HIV, דליפת נוזל מוחי או חוסר טחול יכולים להגביר את הסיכון לפתח מספר סוגים של דלקת קרום המוח חיידקית.

למרות שכל הסוגים משפיעים על אותו אזור בגוף, הם יכולים לקבל תוצאות שונות ולדרוש טיפולים שונים. בעוד שהתסמינים זהים לכולם, הגורמים, הטיפולים והתוצאות משתנים.

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מזרן לכלבים

תהיתם פעם למה חבר הפרוותי שלכם צריך מזרון? למלווינו הכלבים מגיעה שנת לילה טובה בדיוק כמונו. פוסט זה בבלוג חוקר את העולם המרגש של מזרני