הסרת זיהום מהשן וטיפול שורש

טיפול בשורש (RCT) הוא בדרך כלל השיטה הטובה ביותר לחיסול זיהום השיניים בתעלת שורש. טיפול שורש זמין לחולים הסובלים מכאבי שיניים ועששת קשה, אך בקרוב קיימות חלופות לתעלות שורש. במאמר זה נקפוץ לתעלת השורש ונמנע מטיפים וטריקים כיצד להימנע מתעלות שורש וכיצד הם פועלים.

למידע נוסף על אופן הפעולה של התהליך והאם אתה באמת זקוק לתעלת שורש לעששת

אם רופא השיניים שלך מחליט שלשיניים שלך עדיין יש סיכוי, אז טיפולי שורש הם ההליך שצריך להתקיים. במהלך הליך טיפולי השורש, רופא השיניים (אנדודונט) ינקה ויאטום את תעלת השורש הנגועה כדי למנוע זיהומים עתידיים. חשוב מאוד מאוד שזה ייעשה כראוי, אז אתה צריך להחליט אם להסיר את שורש השן שלך או לא.

תעלת השורש מסירה את הכל מהשן, למעט העיסה הבריאה שעדיין נמצאת שם. במהלך תעלות השורש מנקים ומחטאים את פנים השן ומסירים את העיסה הנגועה מהשיניים.

טיפול שורש מסיר את הזיהום מהשן ומקל על הכאב ואי הנוחות של המטופל

אם העששת כבר השפיעה על טיפולי השורש, אפשרויות רופא השיניים מוגבלות לטיפול בשורש עם כתר שיניים או כתר שיניים. כדאי אמנם לשמור את השיניים, אך ניתן לבצע טיפול שורש גם ללא כתר, ובלבד שלשן יש אנטומיה טובה ויכולת שיקום ללא הכתר.

אם יש לך תעלת שורש ואתה רוצה לדעת את כל האפשרויות, הפתרון האחרון הוא להסיר את שורשי השיניים ולהסיר אותן. ניתן להטמיע את שורשי השורש, מוצא אחרון בדמות הסרת השן והכנת השתלת שיניים למטופל.

בהשוואה לעקירת שיניים

טיפולי שורש הם שיטת הטיפול המועדפת מכיוון שהם מגנים על השיניים הטבעיות. אם יש צורך בתעלת שורש, רופא השיניים יטפל בשן באוזון בכדי להסיר את העצבים ולמלא אותה, אך אם אתה דוחה את תעלת השורש לטובת תותבות או השתלות שיניים, עליך לדעת שהחיידקים בשיניים הם לגמרי הוסר, מה שאומר יותר כאב שיניים. בכל פעם שאתה מבצע תעלת שורש, חיידקים היו מוסרים מהשן שלך וזה היה סגור או מתמלא.

אם האנדודונט מבצע טיפול שורש

פתח השן יתמלא בסתימה זמנית. טיפולי השורש הראשונים שיש לבצע על השן יכולים למנוע מרופא השיניים להציע טיפול נוסף, כמו למשל שורש. יהיה עליהם לשלוח אותם לרופא השיניים או לתותבת בפעם השנייה כדי לקבל טיפול שורש על ידי רופא העור.

אין שום דרך לדעת אם הפיתרון האמין היחיד לשן שנרקבה

הוא תעלת שורש או עקירת שן. בהשוואה לתעלות שורש ולעקירות, אין הבדל קטן בעובדה שתעלת שורש שואפת להציל את השן הפגועה, ואילו עקירה מסירה אותה לחלוטין. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לטפל בתעלת השורש בזהירות זהה לזו של החלק השני של השן, כגון החניכיים, עצם הלסת או עצם הלסת.

לפעמים ייתכן שיהיה צורך בהנחיית תעלת שורש על שן שכבר הוכנס לה כתר

הליך טיפולי השורש נשאר זהה, ההבדל היחיד הוא שהכתר מגן על השן מפני ריקבון, מה שידביק שוב את השיניים ויזדקק לתעלת שורש. לכן, רופא השיניים שלך עשוי לייעץ לך לבצע טיפול שורש לפני שתנסה לשמור על השן. אם ההיסטוריה של השיניים בשיניים מראה שהיא כבר נגועה או מתה, טיפול בשורש לא יציל אותה.

בעזרת הטכנולוגיה המודרנית של ימינו וחומרי הרדמה טובים יותר

טיפול שורש אינו כואב יותר ממילוי, אך הוא אינו כואב. הסיבה לכך היא שתעלות שורש הן תהליך כואב מאוד, ויש מטופלים הרואים במיצוי אפשרות טובה יותר. ישנם מקרים בהם תעלת שורש מכאיבה מדי עבור המטופל והוא צריך לעבור עקירה. זה כולל שחזור תעלת השורש או כריתת שריר הדם אם תעלת השורש נכשלת, כמו גם הסרת כל השיניים בשן והחדרת כתר חדש. אך ישנם מקרים רבים בהם תעלת שורש מכאיבה מאוד או אינה כואבת, ולכן ישנם מטופלים שלוקחים עקירות כאופציות טובות יותר. הערה: אם נדרש מומחה לטיפולי שורש לטיפול, אין לצפות שתשלם עבור טיפול שורש על ידי רופא שיניים כללי. רופאי שיניים כלליים הינם מאומנים ומאומנים היטב ויכולים לבצע את הטיפול בעלות נמוכה יותר מטיפולים ואלטרנטיבות אחרות כגון תותבות.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מזרן לכלבים

תהיתם פעם למה חבר הפרוותי שלכם צריך מזרון? למלווינו הכלבים מגיעה שנת לילה טובה בדיוק כמונו. פוסט זה בבלוג חוקר את העולם המרגש של מזרני