הצגות ילדים 2022

כהורים, אנו רוצים להעניק ולהקנות לילדים שלנו חוויות מלמדות ומעשירות מהשלב המוקדם ביותר שאפשר בהתפתחותם. איך בוחרים הצגה שילדים ייהנו ממנה? איך להפיק את המרב מהחוויה לאחר סיום ההופעה? כל מה שצריך לדעת לפני שמזמינים כרטיסים להצגה לילדים:

בחירת הצגה לפעוטות

להורים רבים יש זמן פנוי בשבתות ובחגים, ובעיקר בפסטיבלים המתקיימים בחגים ומציעים רפרטואר גדול יותר של מופעים. בין אם אתם מחפשים הצגות בתל אביב או הצגות בחיפה – כדאי לבחור מחזה או הופעה על-פי ראות עיניכם ולפי מה שנראה לכם כמתאים לילד/ה שלכם.

אנו מאמינים שחשוב מאוד להתאים את ההצגה לילדים לפי קבוצת הגיל בה הם נמצאים, כדי שיוכלו למצות את הפוטנציאל שלהם. לילדים בגילאי 2-4 כדאי לבחור במופעים מוזיקליים עם דמות אחת כדי לא להרתיע אותם. זה חשוב במיוחד אם זה הניסיון הראשון שלהם. כשיש הרבה דברים שקורים, הפעוט לא יכול להתמקד.

בחירת הצגה לגילאי 5-10

במקרה זה, ניתן לעשות את בחירת ההצגות בעלות תוכן תכנים מוכר יותר לילד כגון: סיפורי הרפתקאות ו/או על חיות, אגדות והצגות נוספות בסגנונות שונים כגון תיאטרון בובות, מופע של מספר שחקנים וכו'. הילד או הילדה הרי ראו או שמעו על הסיפור בעבר וזהו רגע קסום עבורם כשהוא מתרחש מול עיניהם.

לדוגמה, הצרצר והנמלה דירה להשכיר, או כל עיבוד אחר או סדרת מחזות הקשורים לסיפור שהם שמעו בעבר. יש למשל סדרה של הצגות שמתקיימות בירושלים בכל חודש בשנה, כל אחת מהן מבוססת על מלך תנכי אחר. בחירת ההצגה מבוססת על תחומי העניין וקצב ההתפתחות של הילד וכן על פי גילו. ישנם ילדים שמתפתחים מהר מהרגיל ויכולים להבין הצגות מורכבות בגיל צעיר ולכן צריך להיות קשובים לרצונות של כל ילד.

ללא קשר לגילו וטעמו של הילד, הוא תמיד יעדיף הצגות המבוססות על סיפורים המוכרים לו בכל ז'אנר. הילד ייהנה יותר מהמופע אם התסריט פחות או יותר מוכר לו כמו במקרה של הסיפור הצרצר והנמלה.

על מנת לעזור לילד להבין טוב יותר מה הוא רואה, כדאי להכין אותו לחוויה ולספק הקשר, כולל גם תוך כדי ההצגה. ניתן לעשות זאת באמצעות שיחה ומילים כגון 'הנה המסך נפתח עכשיו', או 'שים לב לבובה הזו'. יתר על כן, פעולות כאלו ינגישו עבורם את המתרחש על הבמה והם יוכלו לעקוב אחר המתרחש בצורה יותר טובה ומעמיקה, ואולי אפילו להבחין בקשר העמוק בין התיאטרון לרגעים שקורים לנו בחיים.

יש ילדים שירצו להרהר בחוויה שלהם לאחר ההצגה. כדאי לעודד אותם לדבר על מה גרם להם ליהנות, מה גרם להם להתרגש או לפחד, וכדומה. גם אם הם לא אהבו את ההצגה והביקורת שלו הייתה שלילית, זה פידבק חשוב עבורכם כהורים על מנת להבין ולדייק אילו הצגות עשויות להתאים לו יותר. במידה וההצגה כן מדברת אליו, שקלו לקנות את הספר או ההקלטה של ההצגה כדי לשמור על החוויה גם לאחר סיום ההצגה. טיפ לסיכום, חשפו את ילדכם לסוגים שונים של הצגות מתחומים שונים: תיאטרון בובות, מחזות זמר, מחול והצגות תואמות גיל ומוכרות לו.

 

הצגות ילדים מומלצות

מהם מופעי הילדים המומלצים בישראל?

בעמוד זה ריכזנו עבורכם כמה הצגות ילדים מומלצות ומובילות בישראל לחורף 2022-2023 עם מידע חיוני כגון לוח הופעות עדכני, מחירי כרטיסים, מידע על שחקנים וכל מה שאתם צריכים לדעת.

תוכלו למצוא כאן רשימה מסודרת של כל כוכבי תכניות הילדים כמו יובל המבולבל, מיקי מאוס, מיכל הקטנה, מני ממתא, קיפגון וזהירון, קופיקו ואחרים לצד תכנים מוכרים מעולם הילדים כגון תוכניות טלוויזיה כמו תוכנית מטוסי העל או תוכנית שמוליק הקיפוד. 

מופעי הילדים המומלצים בישראל בשנת 2022:

בנצי – התיאטרון שלנו

לפי הסיפור של דיוויד מקי. מחזמר מרהיב – מוזיקה: יהודית רביץ. סיפורו של פיל שנולד צבעוני והיה שונה מכל חבריו האפורים… הם צחקו איתו ועליו. והוא הצטער על היותו שונה

מיקום בארץ: רעננה | תאריך: 09/11/2022 | מחיר כרטיס: 51-81₪

 

המסע אל הכוכב – יובל המבולבל

הצגת ילדים חדשה עם כוכב הילדים הפופולרי – יובל המבולבל. מבוסס על "המסע לכוכב" – הצגה שמעבירה מסרים נהדרים ומביאה שמחה לכל הצופים.

ערים: באר שבע, רמת גן, קרית גת, קיבוץ גבעת ברנר | תאריך: 09/11/2022 – 19/11/2022 | מחיר כרטיס: 87₪

פיטר פן תיאטרון אורנה פורת

הצגה המתאימה לגילאי 6-12: וונדי ופיטר פן מזמינים את הילדים לפזר קצת אבק פיות על חג החנוכה ולטוס יחד לארץ לעולם לא. הם פוגשים פיראטים, ילדים אבודים, הפיה טינקרבל וקפטן הוק. ההצגה היא של תיאטרון אורנה פורת בשיתוף פעולה עם תיאטרון הקאמרי.

מיקום: תיאטרון הקאמרי החדש בתל אביב | תאריכים: 21-25 בדצמבר 2022 | מחיר: 85-95 ש”ח לכרטיס
 

הצגות ילדים נוספות בחנוכה 2022:

  • גשם של סופגניות – חנוכה 2022 – דוד חיים, מיכל הקטנה, רוי בוי
  • קרקס בראבו – תעלומת היער המסתורי – חנוכה 2022
  • תיבת נח – חנוכה 2022 עם רינת גבאי, טוביה צפיר ואחרות

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מזרן לכלבים

תהיתם פעם למה חבר הפרוותי שלכם צריך מזרון? למלווינו הכלבים מגיעה שנת לילה טובה בדיוק כמונו. פוסט זה בבלוג חוקר את העולם המרגש של מזרני