טיפים לשיפוץ מעטפת בניין

מעטפת המבנה משפיעה על מראה המבנה מבחינה אסתטית וחיצונית, אך יחד עם זאת חשובה גם התחזוקה שלו כי ברגע שהקירות מתנתקים מבפנים וחיצוני, מי גשמים דולפים מהגג ואולי אפילו חתיכות מתפוררות.

טיח יכול גם להשפיע על הבטיחות. למעשה, כל 15 שנה בממוצע כדאי לשפץ את מעטפת הבניין ובמקרים מסוימים אפילו את חדר המדרגות, הלובי, החלפת דלתות החלודות, חיזוק עמודי הבטון ועוד עבודות שיפוצים ותחזוקה שתורמים לבטיחות, לאיכות החיים ולתחושה הטובה בבניין. עבודות נוספות כוללות החלפת תיבות דואר, שיפוץ חדר האשפה, החלפת המרזב ותחזוקת הגינה.
 

בחירת קבלן רשום לשיפוץ מבנים

לפני שמסבירים כיצד בוחרים קבלן המתמחה בשיפוץ או חידוש מעטפת בניין, חשוב להבין מעט את ההקשר וכיצד פועלת למעשה חלוקת התשלום עבור השיפוץ כולו.

שאלה ששואלים הרבה – אפשרי לפי סעיף 58 לחוק המקרקעין לחייב דייר שאינו רוצה לשלם עבור מעטפת הבניין לעשות זאת, כיוון שבאחריות כולם לתחזק את הבניין והמרחב המשותף שמסביב. לפעמים שוכרים מסרבים לשלם את שכר השיפוץ. אם זה המקרה, אתה יכול לקחת אותם לבית המשפט. יחד עם זאת, נדרש רוב לביצוע השיפוץ, אלא אם כן מדובר בבניין מסוכן, אז זה כבר סיפור אחר לגמרי.

 

כיצד מחושב התשלום עבור השיפוץ?

החוק קובע כי החישוב מבוסס על שטח הרצפה הנראה טאבו, אלא אם חלות תקנות אחרות בבניין, עליהן סוכמה חלוקת התרומה במצב השיפוץ.

שיפוץ מעטפת בניין

איך בוחרים קבלן שיפוץ מעטפות בניין?

ובכן, לרוב הם מזמינים מספר קבלנים לסיור במבנה, לערוך בדיקה ראשונית, לבדוק את הלחות ולבדוק את מצבו הכללי של המבנה. כל קבלן יגיש הצעת מחיר מוסכמת לנציג הדירקטוריון או לחברת הניהול. ישנן חברות ניהול שמעסיקות גם חברות שיקום ובכך יכולות לקצר את כל התהליך וגם להוזיל בצורה זו מאוד עלויות. בכל מקרה, לפני קבלת החלטה סופית, כדאי להחליט על קבלן שיפוצים המתמחה בעבודות משניות, לבדוק את העבודות הקודמות של קבלן זה ולא רק להחליט על פי המחיר הנמוך ביותר, שכמובן עלול לעלות לנו… יקר.

בעת הבחירה, יש לקחת בחשבון מספר קריטריונים חשובים:

החומרים בהם משתמש הקבלן:

ישנם קבלנים הנוטים לחסוך על חשבון בעלי הדירות ולהשתמש בחומרים זולים, מה שכמובן משפיע על איכות השיפוץ ורמת הגימורים. לכן, חשוב להקפיד שהקבלן שתבחרו ישתמש בחומרים איכותיים ואיכותיים בלבד.

עבודות קודמות – לפני קבלת החלטה מומלץ לעיין בעבודות קודמות של אותו קבלן ולבחון את רמת הביצוע ואיכות החומרים ואולי אף לפנות לייעוץ מדיירים שכבר עברו את התהליך.

היצמד ללוח זמנים – אחד הדברים החשובים ביותר, במיוחד כאשר אתה עובד עם אנשי מקצוע שנוטים להסיח את דעתו מכל דבר שקשור לתזמון הוא התזמון. יש צורך לקבוע לוח זמנים מסודר אילו שיפוצים יתבצעו מתי ומה הצפי הסופי לקבלת הפרויקט, לרבות ציון מצבים חריגים המתעוררים פעמים רבות באמצע השיפוץ.

חוזה עבודה מוזמן – כדאי לבחור רק בקבלן שיספק לכם חוזה תקין המפרט את כל הפרטים, כל המחירים, כל חומרי הגלם, מועדים לסיום הפרויקט ורק אז להתחיל.

מה משפיע על עלות פרויקט השיפוץ?

ובכן, ישנם מספר קריטריונים שמשפיעים על העלות הכוללת של השיפוץ, כולל כמה יחידות משופצות, גודל המבנה, מה בדיוק כולל השיפוץ – זה רק ניקוי החזית וצביעה וסיוד לציפוי חדש, אולי מדובר גם על החלפת מרזבים, סורגים ותריסים, אולי אפילו יתבצע שיפוץ של האטריום וכל הכניסה לבניין, בקיצור, זה שונה מבניין לבניין. לעיתים קרובות יש צורך לבצע עבודות איטום ובידוד, מה שמוסיף לעלות הפרויקט.

 

מעוניינים במידע נוסף לגבי שיפוץ מעטפת הבניין?

מעוניינים לקבל מידע נוסף ולבצע הזמנה עבור שיפוץ מעטפת מבנה?

"קבוצת א.מ.חי מבראשית – חידוש ושיפוץ בניינים בע"מ הינה חברה המתמחה בבניית מבנים איכותיים ופרויקטים נוספים, השואפת להיות השותפים הטובים ביותר של לקוחותינו."

החברה עובדת עם כל מיני לקוחות, ממוסדות ועד עסקים קטנים או גדולים ואנשים פרטיים. הם מספקים שירות ללא פשרות ללקוחותיהם ומציעים שירות בכל עיר או אזור ברחבי הארץ.

בקבוצת חי מבראשית – יזמות ושיפוץ מבנים, עובדים על פי כל תקני הבטיחות המחמירים שנקבעו על ידי מכון התקנים, ומשתמשים אך ורק בציוד מקצועי בעל תקנים תקפים.

מוזמנים להתקשר למספר הטלפון 052-7093903 כדי לקבל מידע נוסף או לקבוע פגישה.
 

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מזרן לכלבים

תהיתם פעם למה חבר הפרוותי שלכם צריך מזרון? למלווינו הכלבים מגיעה שנת לילה טובה בדיוק כמונו. פוסט זה בבלוג חוקר את העולם המרגש של מזרני