יותר מאת המידוריאמה – איך אתגר הנינג'ה כבש את עם ישראל

כל מתמודד בנינג'ה ישראל מנסה להתגבר על מסלול מכשולים הקשה ביותר בפני הריאליטי. עבור רוב האוכלוסייה זה יהיה כמעט בלתי אפשרי עבורכם להשלים את מסלול המכשולים של הנינג'ה. יובל שמלא חזר בפעם הרביעית ללופ הסגור של הנינג'ה, וכבש את המידוריאמה תוך פחות מ-30 שניות והפך לנינג'ה הישראלי הראשון וה-16 בעולם. לכן זאת הזדמנות מעולה לדבר על התוכנית שכבשה את מדינת ישראל תוך פחות מ30 שניות.

המקור האמריקאי

The American Ninja Challenge הייתה תחרות ארצית בחסות טלוויזיה של G4 לשליחת מספר אזרחים אמריקאים ליפן כדי להתחרות בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית TBS "Sasuke" (הידועה בשם "Ninja Warrior" בארה"ב). המנצח הרביעי והאחרון בתחרות הנינג'ה האמריקאית היה דיוויד קמפבל. שלושת הראשונים הצטרפו למנצח אתגר הנינג'ה האמריקאי 2, לוי מובנברג, ומארחים את מתקפת המופע! אוליביה מון וקווין פריירה. כאשר נותרו שישה פיינליסטים, הם התחרו במסלול מאולתר שהורכב מרבים מהמכשולים החדשים הקשים ביותר של לוחמי הנינג'ה החדשים, לוחמי הנינג'ה החדשים.

החל מעונה 4 של לוחם הנינג'ה האמריקאי המתחרים המתאימים יתחרו במסלול משוכפל של Sasuke Midoriyama בלאס וגאס, ארה"ב (ולא יתחרו עוד בגרסה היפנית של התוכנית). עם זאת, למי שמכיר, הר מידורייאמה הוא פסגת הסאסקה, אירוע טלוויזיה יפנית בן 15 (ומתמשך) שרואה 100 מתמודדים מתמודדים זה מול זה בסדרת מכשולים. יותר מ-2,700 בני אדם ניסו לעלות על הר מידוריאמה ביפן, אך רק שלושה הצליחו. הר מידורייאמה, מבנה פלדה מרשים בגובה 70 רגל, הוא המבחן האולטימטיבי ללוחם נינג'ה, מונח המתייחס גם לגרסה הבינלאומית של סאסקה, המשודרת ב-18 מדינות ברחבי העולם.

טיפוס

אתגר הנינג'ה בישראל

התחרות המונחה על ידי צמד המנחים אסי עזר ורותם סלע, וזוכה לפרשנות על ידי ניב רסקין ורותם ישראל, הפכה כבר מעונתה הראשונה לאחת מתוכניות הריאליטי הנצפות בישראל ויצרה באזז מטורף בארץ. היא הובילה לפתיחת מסלול נינג'ה לילדים בכמעט בכל עיר גדולה, היא קיבלה גם גרסה לנוער בערוץ הילדים עם מסלול נינג'ה לילדים המותאם למידותיהם. המתמודדים הפכו להיות שמות המוכרים בכל בית ובמיוחד הנינג'ה הטרי יובל שמלא.

היא לא כל כך תחרות בין אנשים כמו שהיא תחרות עם הדרך, עם עצמה. תוכנית הנינג'ה הישראלית לא מעודדת אלימות, אלא את המגמה שאנשים צריכים להיות רגועים, אתלטיים וחזקים. יותר ויותר אנשים משווים את ישראל לספרטה, מדינה שנמצאת באיום מתמיד ובכוננות גבוהה, כך שאין ברירה אלא לחשוב על נינג'ה כעל תוכנית אימונים ספרטנית, אך זה יעשה חטא לקיומה כתוכנית שמעודדת ערכים של ספורט, פרגון ותמיכה בין המתמודדים. זאת אחת מהסיבות שהתוכנית זכתה לקהל רב ותומך של בני נוער שיכולים לצפות בתוכנית המהללת את הספורט והתחרות אך כזאת שגם ההורים שלהם יאשרו להם לצפות בה ויראו בהה את הרע במיעוטו או החלופה החיובית יותר.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

שיפוץ מעלית – המדריך המלא

שיפוץ מעליות הוא תהליך מורכב הדורש תכנון וביצוע קפדניים. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף על ההיבטים השונים של שיפוץ מעליות, כולל סיבות לשיפוץ, התהליך,