לטייל בארצנו בדרך קצת אחרת

מורה דרך – מהו ?

מורה דרך הוא מדריך תיירים פנים ו/או חוץ בשפה שהם מבינים, או בכמה שפות, בכדי לדבר אל קהל רחב של תיירים, ובעצם מאפשר למטיילים היכרות עם התרבות.

בעבר, מורי הדרך היו מאוד מבוקשים כי לא היו הרבה מפות או אמצעי שהיה יכול להתמצא במרחב. בנוסף, הם אלו שהכירו את הדרכים כמו את כף ידיהם, מה שגרם להם לדעת שפות נוספות ולשמש כמתורגמן בדרכים.

היום, מורה דרך הינו מקצוע מפוקח וניתן ללמוד אותו באמצעות קורס מורה דרך בכל מוסד מוכר על ידי אותה מדינה. מטרת הקורס היא להקנות למורה הדרך ידע בהכרת הארץ במגוון תחומים : ארכיאולוגיה, היסטוריה, דתות, חי, צומם, גיאוגרפיה, אומנות, ארכיטקטורה ואקטואליה וגם הקנייה של מיומנויות הדרכות מקצועיות לסוגי קהלים.

 2 סוגים של מורה דרך :

1. מורה דרך במערכת החינוך – אדם שעשה קורס מורה דרך והוסמך להדריך טיולים, לאחר הכשרה וקיבל תעודה מתאימה – תו תקן ממשרד החינוך, תחום של"ח וידיעת הארץ. התעודה שניתנת לו, היא רק להדרכה במערכת החינוך, ולא הדרכה של קבוצות אוכלוסיות שונות.  בתום תקופת ההכשרה וההסמכה בקורס מורה דרך, שנמשכת מספר חודשים, הם מקבלים תעודת היתר.

הקבלה למסלול הכשרה מותנית בתעודת בגרות, מיון מוקדם של המתמודדים וראיון עם מנהל תכנית ההכשרה. כדי לקבל את התעודה, חלה חובה על עמידה בדרישות עפ"י משרד החינוך, הכוללות : קורס עזרה ראשונה, ביטחון ובטיחות בטיולים, לימודי מתודולוגיית הדרכה לגילאים שונים, ניווט בשטח והסכמה ל-2 אזורים גאוגרפים בארץ, לפחות.

2. מורה דרך למבוגרים ולתיירים – מקבלים את הרישיון ממשרד התיירות. בכפוף לעמידה בדרישות הקורס מורה דרך ולפי החוק בישראל, רישיון מורה דרך יינתן  למי שעומד בתנאים הבאים :

– בני 21 ומעלה

– תושבי ישראל [ במשמעות חוק מרשם האוכלוסין תשכ"ה ( 1965) ]

– ללא רישום פלילי בעבירה שיש עמה קלון

– שליטה טובה בשפה עברית בכתב ובעל פה

– מיומנויות מחשב בסיסיות ויכולת הקלדה

– יכולת הבעה גבוהה

– מעבר וועדת קבלה

קורס מורה דרך

קורס מורה דרך הינו במסגרת תכנית הלימודים למורי הדרך, אשר נקבעת על ידי משרד התיירות, והלימודים מתקיימים במחלקות חוץ של מוסדות לימוד פרטיים, המוכרות על ידי משרד התיירות. משך זמן הינו שנה ו- 3 חודשים.

 מהם המקרים בהם ניתן לשלול את הרישיון ?

         אם מורה הדרך עשה מעשה או מחדל, שלא הולם את הרשאתו החוקית כמורה דרך.

         אם ייעץ, כיוון או הניע אדם לעשות עסקה שאינה עסקת טובין. כלומר, לעשות עסקה מפוקפקת המנוגדת לחוק.

באם אחד מהמקרים הנ"ל יתקיים, משרד התיירות יראה את זה בחומרה וככל הנראה, לא תינתן האפשרות לעשות קורס מורה דרך בשנית.

מהן המטלות בקורס מורה דרך ?

קורס מורה דרך הוא קורס לכל דבר, וגם כאן יש מטלות ומשימות שצריך לעשות; הן חלק בלתי נפרד בעמידה בדרישות הקורס, על מנת לסיים אותו בהצלחה :

         הגשת דוחות סיור על סיורים שיהיו במסגרת הקורס

         עבודות ומבחנים

         2 בחינות חיצוניות של משרד התיירות – בכתב ובע"פ

האם זה לימודי תעודה או תואר ?

בסיום קורס מורה דרך תקבל תעודת סיום מטעם היחידה ללימודי חוץ, רישיון "מורה דרך ארצי" מטעם משרד התיירות.

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מזרן לכלבים

תהיתם פעם למה חבר הפרוותי שלכם צריך מזרון? למלווינו הכלבים מגיעה שנת לילה טובה בדיוק כמונו. פוסט זה בבלוג חוקר את העולם המרגש של מזרני