לימודי מחול לדתיות

קימרר ל. למוט, רקדן וחוקר, מנתח סדרה של ספרות על הקשר בין מחול ודת בפילוסופיה, תיאולוגיה, מדעי הדת, אנתרופולוגיה, תיאולוגיה מעשית ומדע המחול. שנית, על סמך ניסיונה כרקדנית, היא פיתחה תיאוריה ומתודולוגיה ייחודית לחקר הדת והמחול. מתוך תשומת לב ליכולתו להיות רגיש לגופו, הוא נשען על שיטת האמפתיה הפיגורטיבית השאובת מהפנומנולוגיה של ג'רארד ואן דר ליאו, ובחלק האחרון של ספרו הוא מדגים את הקשר הקיומי בין מחול לדת. …

מדע הדת מקורו בתקופה הקולוניאלית והיה צריך להגיב לתופעה שיושמה בדתות אחרות (פרק 3)

בספר חדש זה הוא מציע שהדיכוטומיה בין מחול לדת היא מבנה המושרש בשדה המתהווה של מדע הדת במאה ה-19 ובצורך שלו לתת לגיטימציה לתיאוריה ולמתודולוגיה שלו. רוב הדתות שילבו ריקוד כחלק מהפולחן בזמן או במקום ספציפיים.

 

היא משתמשת בארבעה מקרים מקוריים מארבע קבוצות ריקוד מקצועיות כדי לחקור כיצד עיסוקים דתיים ואמנותיים, חוויות יומיומיות וסביבות הופעות שונות משפיעים ומעצבים את שיטות הרקדנים הנוצרים המקצועיים ליצור, לשנות ולבצע ריקודים. ראשית, בהתבסס על מחקרו הלשוני, הוא העלה את הסיבות למניעת התרבות המערבית מלממש את ההרגל שלה להפריד בין המחול לדת.

הללו בית ספר לריקוד בירושלים למחול מציע מגוון מקצועות ריקוד 

ביטויים תרבותיים כמו ריקוד יכולים לחשוף את השפעת הדת על החברה

לדעתו, התופעה המתבטאת כ"דת" מתבטאת כביטוי של "כוח" או "קדושה", והתופעה המתבטאת כ"ריקוד" מתבטאת כהתרשמות וביטוי של "יופי" באמצעות ספורט. ריקודי קודש רעולי פנים הם חלק מהיחסים בין אנשים לעולם הרוח. הם תורמים לחברה וליחידים באמצעות התנהגויות סמליות, כמו מופעי ריקוד המסבירים את הדת, יוצרים ומשחזרים תפקידים חברתיים, פולחן וכבוד, ומביאים יתרונות והשפעות על טבעיות. שנה ורמז בעלות.

לא רק ריקוד מפלי השימפנזה

אלא צורות אחרות של ביטוי דתי ניתן להבין כריקודים בתיווך רגשי בין גופים וצורות בעולמם. הרעיון של ריקוד כחלק מהפולחן היה נפוץ בהודו, שם נעשה שימוש ברקדנים במקדשים הינדיים במשך מאות שנים. כמו כן, הז'אנרים השונים של מוזיקת ​​הריקוד בתרבות הרומא/רומא כוללים נושאים ומילים דתיים. זו הסיבה שמחול קיים במיתולוגיה ובדת בכל העולם.

מאז התקופה הפרהיסטורית

הריקוד מלווה טקסים דתיים וטקסים קדושים. במהלך המאה האחרונה, תנועת מחול הקודש ביקשה להחיות ולקדם את המחול הדתי על ידי יצירת מגוון סגנונות תנועה היברידיים וחדשניים. הריקוד בהינדואיזם היה חלק מטקס מקדש מקודש, במיוחד בדרום ובמזרח הודו, שבו כוהנות של דוואדאסי סגדו להיבטים שונים של האלוהות באמצעות הבעות פנים ומחוות מורכבות. עם זאת, במאה ה-16, הנוף התרבותי של המחול הנוצרי השתנה באופן דרמטי.

כמה כריזמטיים מתרגלים ריקוד נבואי

שהוא תרגול דתי, ומתרגלים מאמינים שהם מייצגים את מה שהאדון עושה באמצעות תנועותיהם. בריקוד הם שרו מזמור קדוש על נצחונו של ישו על המוות. הרוח האפרו-אמריקאית וזעקת הטבעת, סוג של ריקוד דתי, הפיחו תקווה ועקשנות לכמה אנשים משועבדים.

עדויות מהמאות ה-9 וה-15 במערב אירופה מוכיחות שהאירופאים לא רק סבלו ריקוד אלא גם שילבו אותו במחשבה ובפרקטיקה הדתית

השמאן שביצע את הריקוד קיבל את האורקל מהאל, ובכך הפך את הרקדן עצמו לאל במהלך ההופעה. לאורך ההיסטוריה של הנצרות, עדות וקהילות עצמאיות שונות אסרו על ריקוד פומבי מסיבות שונות[4], אך הריקוד תמיד היה חלק מהחיים הציבוריים של נוצרים רבים. מה שעצבן את הכוהנים בימי הביניים היה שחלק מהנוצרים אפילו דילגו על המיסה לתחרות תיאטרון או גלדיאטורים, שהיוו חלק חשוב מתרבות הריקוד והבידור העתיקה.

שימוש מוקדם נוסף בריקוד עשוי להיות מבשר לטראנס אקסטטי בטקסי ריפוי. ריקודים מסורתיים כמו אשכנזים וספרדים קשורים גם לאירועים חשובים כמו חתונות או טקסים.

עבור הנוצרים בימי הביניים

הריקוד של מרים פירושו פולחן וטקסים נוצריים. זהו אחד הריקודים המסורתיים המפורסמים ביותר בקוריאה והוא משמש כסוג של פולחן ותפילה. ההוראות הפולחניות של המאה השלוש עשרה מעידות על הריקודים השונים שנערכו על ידי נוצרים ואנשי דת בימי חג, במיוחד סביב חג המולד וחג הפסחא. במהלך השירות החלו הכנסייה והקתדרלה לבצע ריקודים אמיתיים.

במהלך ימי הביניים, הנצרות אסרה בהדרגה ריקוד פולחני. במאה ה-12, תיאולוגים נוצרים פנו לתנ"ך כדי למצוא ראיות לכך שהריקוד הוא חוקי. במילים אחרות, ריקוד יכול לשמש להמרה ולטקס.

נושאים מוצעים כוללים כיצד בהרטנאטיאם חושף את ערכי החברה ההודית (כדי לתת דוגמאות ספציפיות)

כיצד ההינדואיזם מעצב את החברה ההודית, וכיצד בהרטנאטיאם דומה או שונה מהריקודים כאן כיום. לאחר יצירת הריקוד, סיקים שטפו לתוך פנג'אב. אז צפו בסרטון הריקוד של Bhangra מאת Bhangra Elite מ-UNC-Chapel Hill. כדי להמחיש נקודה זו, תן דוגמה לאופן שבו מוזיקת ​​הריקוד השתנתה ממוזיקת ​​היפ-הופ בשנות ה-90 למוזיקה אלקטרונית.

בקהילות רבות, הדת שזורה בערכי הקהילה. בנוסף, צורות אמנות דתיות יכולות לשפוך אור חיובי על התרבות. הרקדנים מפגינים בתנועותיהם את מסירותם לאלים והאלות ההינדואים.

OUP היא העיתונות האוניברסיטאית הגדולה בעולם עם הנוכחות הגלובלית הגדולה ביותר. הסבירו כיצד התפתחה בהנגרה עם התרבות המערבית בצפון קרוליינה. אתה יכול להשתמש רק בסרטון הדמאל הראשון או בשניים או שלושה מהם.

 

למידע נוסף על לימודי מחול לדתיות כדאי לבקר ב- halelu.co.il

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

שיפוץ מעלית – המדריך המלא

שיפוץ מעליות הוא תהליך מורכב הדורש תכנון וביצוע קפדניים. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף על ההיבטים השונים של שיפוץ מעליות, כולל סיבות לשיפוץ, התהליך,