לשון הרע באינטרנט

לא מעט תביעות לשון הרע באינטרנט מוגשות מדי שנה וזאת בשל העובדה כי האינטרנט והרשתות החברתיות בפרט, מהווים אמצעי נגיש מאוד, נוח וקל להביע מגוון רחב של דעות בנושאים שונים ובהתאם לכך, לא מעט אנשים גם מבזים בקלות אנשים אחרים, בתי עסק, חברות ועוד. כל אדם יכול להביע את דעתו ברשתות החברתיות והפרסום שהרשתות הללו יכולות להביא עימן הוא פרסום רחב היקף. לשון הרע באינטרנט מהווה תחום משפטי חדש באופן יחסי אשר שואב את הכוח שלו ואת המקורות שלו מדיני לשון הרע אשר נקבעו בשנת תשכ"ה 1965 במסגרת חוק איסור לשון הרע.

כיצד בודקים בבית המשפט תביעת לשון הרע באינטרנט?

ישנם כמה שלבים לבדיקת תביעת לשון הרע באינטרנט על ידי בית המשפט:

  • בשלב הראשון בית המשפט יבדוק האם מדובר על לשון בהתאם למשמעות האובייקטיבית שלו, על פי סעיף 1 לחוק זה.
  • בשלב השני, לאחר שקבע בית המשפט כי הביטוי אכן מהווה לשון הרע, הוא יבחן האם אופן האמירה שלו מהווה פרסום בהתאם למבחנים השונים אשר קבועים בהוראות סעיף 2 של החוק.
  • בשלב השלישי יש לבדוק את הקיום של אחת ההגנות אשר קבועות בחוק מפני האחראיות בגין פרסום לשון הרע כגון: פרסום שמותר על פי החוק, הגנה מאחראיות אזרחית ופלילית ועוד.
  • בשלב הרביעי יש צורך לבחון את הפיצויים והסעדים אשר מגיעים לתובע. בין היתר יש לבחון את האפשרות להקל בפסיקה של הפיצויים.

מרבית בתי המשפט הכירו במרבית המקרים של תביעות לשון הרע בגין פרסום באינטרנט, אך יחד עם זאת, בתי המשפט מבחינים בתביעות הללו בין סוג האתר שבו פורסם הלשון הרע ועוד מבחני משנה שבית המשפט מקיים בכדי להחליט האם חלה עוולת איסור לשון הרע.

האם הבעת דעה ברשת החברתית יכולה להיות לשון הרע?

פרסום פוגעני ברשת החברתית יכול ליצור פגיעה משמעותית באדם שעליו פורסמו הדברים וכן, פרסום ברשתות החברתיות יכול להתפשט בצורה משמעותית מאוד ולהגיע לקהל גדול של קוראיו וזאת בשל שיתופים של המשתתפים. לכן, אם מדובר על הבעת דעה גרידא, לרוב לא תהיה עילה ללשון הרע, אך אם מדובר על הצבת עובדה, הרי שכן תהיה עילה לתביעה בגין לשון הרע. יחד עם זאת, יש צורך לבדוק האם מדובר על עובדה או דעה, כאשר יש הבדל בין שני הדברים. עובדה חייבת להתייחס לעובדות נכונות ואילו דעה היא מחשבה אישית של המפרסם. פרסום כלשהו ייחשב כדעה אם המפרסם יסביר את דעתו וידגיש כי מדובר על דעתו.

 

לשון הרע באינטרנט הוא נושא מאוד מורכב

ועל כן, אם אתם מעוניינים להגיש תביעה בגין לשון הרע באינטרנט, חשוב מאוד שתפנו לעורך דין הבקיא בתחום זה, אשר יסייע לכם לבחון בהתאם לאמות המידה המשפטיות האם יש עילה לתביעה ובמידה וכן, ילווה אתכם ויעניק לכם ייצוג הולם בתהליך התביעה.
 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מזרן לכלבים

תהיתם פעם למה חבר הפרוותי שלכם צריך מזרון? למלווינו הכלבים מגיעה שנת לילה טובה בדיוק כמונו. פוסט זה בבלוג חוקר את העולם המרגש של מזרני