מהו האוכל המסורתי במונטנגרו?

למונטנגרו יש מסורת גסטרונומית אותנטית המבוססת על מתכונים פשוטים ודשנים העשויים עם מרכיבים טריים ואורגניים. למרות היותה מדינה כה קטנה, המטבח המונטנגרי הוא מגוון רחב של מוצרים ומנות מקומיות ומסורתיות.

האוכל הכי טוב בארץ עשוי מתוצרת עונתית והרבה שמן זית. למרבה המזל, עדיין יש משהו לשתות בזמן אכילת הפינוקים הטעימים האלה במונטנגרו.

מחיר האוכל במונטנגרו

הוא כמעט שליש ממחירן של אותן מנות בקרואטיה, ואנחנו מוכנים לאכילה במונטנגרו. אם אתה מבקר במקום היפה הזה בקרוב, הקפד לנסות את המנות המונטנגריות האלה בבתי קפה ומסעדות ברחבי המדינה. מאכלי ים הם חובה במונטנגרו ואכלנו כמה מהארוחות הטובות ביותר שלנו במסעדות רחוב או בבתי קפה על שפת המים.

מרשים כמו היופי הטבעי של המדינה, הנה 9 מנות מונטנגריות מסורתיות שבהחלט תרצו לנסות במהלך ביקורכם. בנוסף למוצרים המוכרים הללו, מוצגות כאן כמה מנות מונטנגריות מסורתיות.

לכל מאכל מסורתי יש דרך בישול מיוחדת, נפוצה פחות או יותר בכל אזורי הרפובליקה של מונטנגרו. מגוון המטבח המונטנגרי תלוי ישירות באזור שבו הם מוכנים.

יש כל כך הרבה ירקות ומוצרים צמחיים בכפרים במונטנגרו

אבל הם מאוד אוהבים להגיש בשר מכיוון שהם מחשיבים אותו כאחד הטובים במטבח המונטנגרי. כמו כמעט בכל מדינות הבלקן, האוכל המונטנגרי המסורתי התבסס על הכללת סוגי בשר שונים בבישול היומיומי, ואין כמעט אדם במונטנגרו שיסרב לבשר. מרקים הם המנות השכיחות ביותר של המטבח של הרפובליקה של מונטנגרו המבוססים על ירקות ובשר.

Chevapi הוא מאכל שמתבשל בכל מדינות מערב הבלקן. ברפובליקה של מונטנגרו מתקיימים פסטיבלים וחגיגות רבים שבהם התושבים מגישים מאכלים מסורתיים כמו פוגאצ'ה, חמאה רכה מאוד המוגשת עם לחם.

המטבח המונטנגרי המסורתי

הוא תערובת של שיטות בישול אותנטיות ומתכונים שהושאלו ממדינות אחרות, שהמקומיים עשו מחדש בדרכם. ישנם שפים רבים המשתמשים ביצירתיות במרכיבים הבסיסיים ובשיטות הבישול של מנות מונטנגריות מסורתיות ויוצרים וריאציות מקוריות וטעימות של מנות. אם אתם מחפשים מנות מסורתיות, מונטנגרו תענה על כל הציפיות שלכם.

נציג מצוין של המאכל הלאומי של מונטנגרו

הוא נקניק נגושי, שהוא חלק מהמורשת התרבותית של מונטנגרו. פעם "מנה עלובה, שהוגשה רק בנוכחות המשפחה", כיום היא הגאווה של המטבח המונטנגרי המסורתי. אולי המנה הייחודית ביותר של המטבח המונטנגרי היא קצ'מאק (kachamak).

המטבח נהנה ממאות שנים של קשרים וחילופי דברים עם מדינות שכנות

וכתוצאה מכך מנות טעימות באמת. בנוסף להיסטוריה העשירה והארוכה של מונטנגרו, אנשים באזורים אלה של הים התיכון נמשכים למעדנים. מטבח החוף המונטנגרי מציע מעדנים כגון דגים ופירות ים טריים, כמו גם פירות וירקות ים תיכוניים טריים.

בשל שפע הדגים ופירות הים הטריים

בוזרה היא מנה פופולרית המוגשת באזורי החוף של מונטנגרו. ריזוטו שחור הוא מאכל פופולרי בבלקן, ומונטנגרו אינה יוצאת דופן. החוף האדריאטי מאופיין במנות דגים ופירות ים, אך מכיוון שאין דיג תעשייתי במונטנגרו, עלות פירות הים גבוהה, ותפריט הדגים אינו מגוון.

בהרים

בשר הוא שם הציד במטבח הכפרי, ולמרות שהחוף האדריאטי אף פעם לא רחוק מדי, סביר יותר שיגישו לכם בשר חזיר, כבש או בקר. כל סוגי הבשר פופולריים לא פחות כמו דגים, ומה שמאוד נפוץ גם הוא מאכלי החלב והירקות המסורתיים במונטנגרו, אותם תוכלו לנסות כמעט בכל זמן שתצאו לפנים הארץ. המנות האופייניות מתאפיינות במבחר רחב של בשרים ודגים, וכן במגוון רחב של צמחים וחלב.

במדינות אחרות בהן כבש

הוא הנורמה, כמו ירדן או איטליה, זהו מאכל נפוץ ואחד הפופולריים והפופולאריים בארץ. זהו סלט מסורתי במדינות רבות במזרח אירופה והוא הפופולרי ביותר במונטנגרו. עכשיו אתה יודע שדג בגריל הוא אוכל כפרי מאוד פופולרי וטעים, אבל זה לא מוגבל לקלמארי, דיונונים או תמנון, אתה יכול למצוא כל מיני פירות ים אחרים, במיוחד שרימפס, לובסטר, סרטנים, טונה, שרימפס וכו' — — במונטנגרו ובמדינות הבלקן השכנות, נקניק נגוש נחשב למעדן. במונטנגרו יש עשרות זני גבינה; הוא משמש כמרכיב לחטיפים, מרקים, דגנים וקינוחים.

Neguski prsut (שינקן) הוא מעדן שמקורו בשדה Negusko, שדה בגובה 800 מטר מעל פני הים ליד הר לובצ'ן במונטנגרו ועד להר לובצ'ן במונטנגרו. הייצור של פרושוטו (בשר חזיר או חזיר) במונטנגרו ממוקם בכפר השליו Njegusi (Negushi) ליד קוטור, בפארק הלאומי Lovcen.

ההרים בצפון הארץ עשירים במזון

ביניהם תפוחי אדמה, כרוב, כבש, חזיר ובשר בקר. השולחן המונטנגרי בכל בית חווה מלא בדרך כלל בבשר, גבינה טרייה, לחם תוצרת בית וסלט ירוק טרי. אל תדאג לגבי הקילוגרמים העודפים… רוב המאכלים המונטנגריים הם בדרך כלל בריאים, עם דגש על ירקות מקומיים טריים, בשר או פירות ים איכותיים ומנה בריאה של שמן זית בריא.

כמו מדינות אחרות בבלקן ובדרום הים התיכון

למונטנגרים יש שן מתוקה ואוהבים קינוחים דשנים, כך שלא יכולנו לסיים את רשימת המנות הכפריות מבלי להזכיר סוף טוב. בהיותו מאפה פופולרי במטבח המונטנגרי, בורק הוא בדרך כלל מאפה בלקני, כך שניתן למצוא אותו גם בכמה מדינות שכנות כמו סרביה, בולגריה, בוסניה וקרואטיה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

שיפוץ מעלית – המדריך המלא

שיפוץ מעליות הוא תהליך מורכב הדורש תכנון וביצוע קפדניים. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף על ההיבטים השונים של שיפוץ מעליות, כולל סיבות לשיפוץ, התהליך,

מנעולן בתל אביב ממרכז המנעולנים

נאבקים עם מנעול מסובך בתל אביב? אל תדאג יותר. הפוסט בבלוג שלנו בוחן לעומק את השירותים המוצעים על ידי מנעולן בעל מוניטין ממרכז המנעולן בתל