ניהול קמפיין בחירות בישראל-כל מה שאתה צריך לדעת על התהליך

ניהול קמפיין פוליטי הוא משימה קשה, במהלך קמפיין ישנן משימות רבות, התלויות בביצוע אחת של השנייה, וצצות בהתאם לאירועים שלא תמיד ניתן היה לצפות. רב הרצים לבחירות לא מנהלים את הקמפיינים של עצמם, בין אם זה בגלל שהם עמוסים לעייפה או משום שניהול קמפיין בחירות זה תפקיד הדורש ניסיון שלרב אינו חופף עם הניסיון הפוליטי. לכן במידה ואתה מעוניין לרוץ לבחירות בעיר, מועצה, ועד או אפילו לכנסת, אנחנו ממליצים לקרוא את הכתבה כדי לקבל קצת מושג על מה ניהול הקמפיין דורש

מנהל קמפיין בחירות הוא מי שאחראי לתפעל, לפקח ולנהל על קמפיין הבחירות של המועמד. בין הדברים באחריותו של מנהל הקמפיין הם

החלטה ותכנון אסטרטגיית הקמפיין

מנהל הקמפיין בהיותו אדם מנוסה בתהליך יתכנן את הצורה בה הקמפיין מתפתח אצל קהל היעד. בעידן המודרני הקמפיין עבר גם לרשתות החברתיות. ההתפתחות של צורת המדיה החדשה הזאת טרפה את הקלפים ושינתה את חוקי המשחק. היום אסטרטגיה חייבת לכלול חלק של אסטרטגיה דיגיטלית.

ניהול קמפיין בחירות

שליטה בפן הפיננסי של הקמפיין

תחום נוסף בו מנהל הקמפיין שולט הוא התחום הפיננסי. מנהל קמפיין בחירות אחראי על ניהול תקציב הקמפיין וגיוס כספים, פיקוח על תרומות ומהלכים שיווקיים וכן גם על ביצוע רגולציה סביב התקציב. כל פעולה שיווקית עולה כסף, וכן החזקת צוות, ובפרט צוות איכותי המכיל אנשי מקצוע ממולחים, הוא עסק יקר. כך שמנהל הקמפיין צריך לדעת לעבוד בכל תקציב שיתנו לו ולהפיק ממנו את המיטב. עליו גם להיות קשוב ולשים לב האם צריך לשנות אסטרטגיה או לתכנן מחדש את התקציב המקרה הצורך. תפקיד נוסף של מנהל הקמפיין הוא יצירת צוות הקמפיין והכשרתו במקרה הצורך. מנהל קמפיין בחירות אחראי שהצוות שאיתו יתנהל בתפקוד שיא, יהיה מקצועי ויגיב בזמן מספק לכל משימה או שינוי שלה.

ניהול האספקט החוקי

דבר נוסף שמנהל קמפיין בחירות טוב אמור לשים לב אליו זה הפן החוקי, על מנהל קמפיין הבחירות לשים לב שכל אספקט של עבודתו מנוהל באופן חוקי ומסודר. לא רק שניהול הגובל בתחום האפור חוקית יכול ליצור כתם על המוניטין של המועמד, דבר היכול להעיב על סיכויי הצלחת קמפיין הבחירות אלא, שניהול פסול עלול לפסול את המועמד לחלוטין מן המרוץ, דבר שיגרום לכל הכסף והמאמץ להתבזבז לשווא. ניהול קמפיין בחירות טוב דורש דבר נוסף ממנהל הקמפיין והוא יצירת קשר בין המועמד לצוותו. מנהל קמפיין הבחירות חייב להוות קשר יציב ורציף בין הצוות למועמד, וזאת כדי שהם יעבדו כיחידה אחת לאורך קמפיין הבחירות.

מה נדרש ממנהל הקמפיין?

ניהול קמפיין בחירות טוב דורש מן המנהל להיות אדם ברור עם יכולות תקשורת טובות, כדי שיוכל להעביר מסרים בין חברי הצוות ובין המועמד לקהל באופן אפקטיבי. בנוסף לכך עליו להיות מנהל טוב שיתייחס לצוותו בצורה טובה אך מקצועית. עליו להיות בנוסף לכך אדם שיכול להאציל סמכויות ולסמוך על בעלי מקצוע אחרים, כדי שהוא עצמו יוכל להתעסק בתמונה הגדולה ולא בפרטים הקטנים. מנהל הקמפיין צריך לדעת איך לעודד וליצור מוטיבציה בקרב הצוות ואצל המועמד, במיוחד לנוכח מצבים קשים בקמפיין. ולבסוף להבין שהמועמד הוא זה שמחליט מה יקרה בסוף ולא הוא.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

שיפוץ מעלית – המדריך המלא

שיפוץ מעליות הוא תהליך מורכב הדורש תכנון וביצוע קפדניים. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף על ההיבטים השונים של שיפוץ מעליות, כולל סיבות לשיפוץ, התהליך,