סוגי מנעולים שונים לשער כניסה

לא בטוחים מהם מנעולי שער עם קוד או מפתח? או מה ההבדל בין מנגנוני הנעילה השונים? זה יכול להיות מבלבל מכיוון שיש כמה סוגים שונים של מנעולי שער בהתאם לקטגוריות שונות.

סוגים שונים של מנעולים לשער:

ניתן לסווג מנעולים לפי סוגים שונים של התקנות. החומר של השער שלך משפיע באילו מסוגי המנעולים הבאים אתה יכול להשתמש, מכיוון שחלקם לא יעבדו עבור כל חומרי השער. אתה לא יכול להשתמש בריתוך במנעול על שער עץ למשל.

מנעולים בהברגה

מנעולים בהברגה הם מנעולים שמתקבעים לשער באמצעות הברגה. בדרך כלל הם דורשים ממך לקדוח חורים דרך הפרופיל הקדמי של השער שדרכו הם מותקנים עם הקיבועים שסופקו. מנעולים אלו יושבים בין המסגרת החיצונית של השער לבין הסורגים הפנימיים.

לכן משתמשים בעיקר במנעולי בריח על שערים עם מסגרת מתכת שבה ניתן ליצור מרווח בתוך השער להתקנה של המנעול. אם יש לכם שער מילוי מוצק, תצטרכו לחתוך חור כדי שהמנעול המוברג יוכל לשבת בו, מה שיכול להפוך את התקנת המנעול לאתגר די גדול. יש מנעולים מיוחדים עבור תרחישים אלה בעלי מימדים קטנים, שניתן להתאים אותם לחללים צרים מאוד. מגוון זה כולל מנעולי שערים עם קודן, מנעולים סטנדרטיים עם מפתחות ומנעולי פתיחה מהירה.

מנעולים מוברגים שימושיים ומתאימים במיוחד לשערים וניתנים להחלפה בקלות במידת הצורך, שכן רובם ישתמשו באותם חורי הברגה.

מנעולי ריתוך

כאשר המנעול ממוקם על גבי פרופיל השער, הבחירה הקלאסית היא מנעול מרותך. כדי להתקין מנעול מרותך, חותכים חלק ממסגרת השער ומרתכים את המנעול. לאחר מכן ניתן לשלוח את כל מסגרת השער לציפוי אבקה או צביעה, מה שהופך את מארז המנעול לכמעט בלתי נראה. לאחר הצביעה, מנגנון הנעילה הפנימי מותקן בתוך מארז המנעול.

מנעולים בלתי בולטים, מרותכים, הם גם אפשרות מנעול מאובטחת וגם מסוגננת לשערי מתכת. מבחינת החלפת מנעול מרותך, לרוב ניתן לקנות את המנגנון הפנימי ללא מארז המנעול. לכן אתה יכול להחליף אותם בקלות ולקבל מנעול חדש במארז המנעול המרותך הקיים.

מנעולים קבועים על פני השטח

כמעט מיותר לציין, אבל מנעולים קבועים על פני השטח הם מנעולים המותקנים על ידי קיבועם לפנים השער. מנעולים קבועים על פני השטח הם פתרון מצוין לשערי עץ שכן הם ניתנים להתקנה בקלות ואינם מצריכים כל סיתות או חיתוך של מסגרת השער.

את רוב המנעולים המקובעים על פני השטח ניתן להתאים גם לשער מתכת בנוסף לשערי עץ. למשל, ניתן לקבע את בורג הנעילה של המנעול ישירות לשער עץ לאחר חיתוך חור כדי שהצילינדר יגיע החוצה. לאחר מכן, המנעול הראשי מותקן עם ארבעה ברגי עץ. אך ניתן להתאים אותו גם לשער מתכת על ידי שימוש בפלטת נעילה הניתנת לריתוך כדי לקבע את המנעול.

לקבלת פתרון פשוט אך בטוח לשער הגינה שלך, תוכל להתקין מנעולי שער קבועים עיליים עם קוד כניסה (קודן), אותם ניתן להתקין במהירות על שער הגינה שלך. לשערי עץ אפשר להשתמש במנעול עם קודן ללא מפתח מכיוון שהוא פתרון נוח וקל לשימוש גם כן.

מנעולי חריץ / צילינדר

מנעול זה הוא מנעול המותקן בחריץ חתוך בשער. ניתן להתקין אותם גם על שערי עץ וגם על שערי מתכת, אבל הם דורשים קצת יותר הכנות כדי להתקין עבור שני החומרים.

כדי להתקין מנעול חריץ על שער עץ, המתקין יצטרך לסתום את החריץ כך שיתאים למנעול בתוכו, מה שדורש דיוק. זו לא בעיה עבור נגר מומחה או מומחה לשערי עץ, ומנעול כזה שימושי שכן הוא יושב צמוד בחזית השער ואינו בולט יותר מדי.

עבור שער מתכת, גם צריך לחתוך את החריץ בגודל הנכון כדי להתאים את המנעול פנימה. כדי להקל מעט על התהליך ניתן לפעמים להשיג תושבת חתוכה מראש עבור מנעולים מסוג זה.

מנעול חריץ הוא פתרון טוב כאשר אתם רוצים מנעול שער לא בולט אך לא מעוניינים לרתך את המנעול לשער. מצד שני, זמן זה כסף, אז בהתאם לזמן שתרצו להשקיע בהתקנות ובהכנות, כדאי לכם לשקול אם מנעול בריח מתאים יותר.

סוגים נוספים של מנעולי שער:

בנוסף לתהליך ההתקנה, מנעולים מסווגים על סמך פונקציות הנעילה שיש להם בפועל. איזה מהם תבחר תלוי בצרכים ובשימוש של השער, אז המשך לקרוא כדי להבין את המאפיינים העיקריים של מנעולים מבוי סתום, מנעולים פתיחה מהירה ומנעולים שיכולים לעשות את שניהם.

מנעולי מבוי סתום

למנעול מבוי סתום פעולת נעילה פשוטה המופעלת על ידי מפתח. כאשר המפתח מסובב, הוא יזיז את הבריח וינעל את השער. כעת השער נעול וניתן לפתוח אותו שוב רק עם המפתח.

למבוי סתום לא יהיו ידיות וניתן לפתוח ולסגור רק בעזרת מפתח. לכן עליך לזכור לנעול אותו מאחוריך מכיוון שהוא לא ייסגר אחרת.

 

קודן לשער כניסה

מנעולי פתיחה מהירה

במנעול זה לא ניתן לנעול מנעול עם בריח, והשער רק ייסגר ולא יינעל. לכן תמיד תהיה להם ידית כדי להפעיל את התפס ולפתוח את השער או הדלת.

בהשוואה לבריח, למנעול תפס יש קצה מחודד/משופע שעוזר לסגור את נעילת השער. בעת פתיחת השער, אתה פשוט מפעיל את הידית, והתפס ינוע לאחור. ניתן לחשוב על מנעול זה בצורה דומה לתפס דלת רגיל, שניתן רק להיפתח או לסגור ולא להינעל.

מנעולים לשער עם קוד

למנעולי שער עם קוד יש שמות רבים: מנעולים דיגיטליים, קוד סודי, קודן, נעילה ללא מפתח, נעילת קומבינציה, נעילת קוד, אם להזכיר כמה. המשותף לכולם הוא העובדה שהם נפתחים על ידי הקלדת קוד בלוח המקשים.

מנעולי שערים עם קוד פופולריים מכיוון שהם נוחים לשימוש:

·        אין צורך במפתחות.

·        אין צורך לחלק אותם או להיות נוכח פיזית, אפשר לשלוח קוד ב SMS.

·        אין צורך לתת מפתח כאשר מישהו נתקע או זקוק לגישה.

יש מנעולי שער חיצוני ללא מפתח עם לוח מקשים מבחוץ וידית פתיחה מבפנים. יש גם מנעולי שער דו צדדיים עם לוח מקשים משני הצדדים.

בנוסף, קודן לשער כניסה יכול להיות אלקטרוני או מכני, שלשניהם יש את היתרונות שלהם, אם כי בישראל נפוץ מאוד קודן לשער כניסה אלקטרוני וכמעט שלא רואים קודן מכני לשער כניסה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מזרן לכלבים

תהיתם פעם למה חבר הפרוותי שלכם צריך מזרון? למלווינו הכלבים מגיעה שנת לילה טובה בדיוק כמונו. פוסט זה בבלוג חוקר את העולם המרגש של מזרני