עבודה מועדפת – מהי ?

מהי עבודה מועדפת ?

עבודה אחרי צבא, או בשמה המוכר " עבודה מועדפת", היא עבודה לחיילים משוחררים לצורך קבלת הפיקדון הצבאי. משך העבודה המועדפת הוא 150 שעות, אותן ניתן לפרוס עד 24 חודשים.

מהם התפקידים המוגדרים כעבודה אחרי צבא :

·         מאבטחים, שומרים ועובדי ניקיון רק במקומות הבאים: אתרי בנייה, מפעלי תעשייה, תחנות דלק, אתרים לגידולים חקלאיים, בתי אריזה ובתי מלון.

·        עובד במפעלי תעשייה (כולל תעשיית ההייטק), ללא תעודת מקצוע, או בעבודות המקצועיות המפורטות ב"רשימת העבודות המזכות".

ניתן לחפש עבודה אחרי צבא באמצעות חברות כוח אדם או לפנות באופן עצמאי למקומות עבודה, המוכרות כמקום עבודה מועדפת.

איך הטכנולוגיה שינתה את עולם העבודה?

מקום העבודה השתנה מאוד מאז כניסת הטכנולוגיה. בעשורים האחרונים, מכונות החליפו אנשים בעבודות רבות. זה נקרא "אבטלה טכנולוגית" וזו הסיבה המרכזית לדאגה עבור אנשים רבים.

עם זאת, יש גם כמה יתרונות לאבטלה טכנולוגית. לדוגמה, עם יותר מכונות שעושות עבודה עבורנו, אנחנו יכולים להשקיע יותר זמן בדברים אחרים כמו המשפחה או התחביבים שלנו. הטכנולוגיה גם עוזרת לנו לשמור על קשר עם אנשים בכל רחבי העולם באמצעות מדיה חברתית ודוא"ל.

מקום העבודה השתנה עם כניסת הטכנולוגיה. חלק מהדרכים שבהן הטכנולוגיה שינתה את מקום העבודה היא על ידי הגדלת הפרודוקטיביות והיעילות, מתן סביבת עבודה נוחה יותר ושינוי האופן שבו אנו מתקשרים.

הדור הצעיר יוצא לעולם הגדול

יש אוכלוסייה עצומה של צעירים בקבוצת גיל העבודה. לעתים קרובות, הם מכונים "הנוער העובד" או "דור ה-Y".  הסיבה לכך היא, שהם גדלו בעולם שבו הטכנולוגיה משולבת בחיי היומיום ובעבודה, והם רגילים להיות מחוברים ומעורבים כל הזמן.

ניתן לראות את המונח "נוער עובד" כמונח גג, המקיף קבוצות רבות ושונות של אנשים:

– צעירים שעדיין בלימודים ויש להם עבודה חלקית בצד

– צעירים בעלי תארים אוניברסיטאיים המחפשים עבודה

– אנשי מקצוע צעירים שפוטרו מעבודתם בשל תנאים כלכליים

– יזמים צעירים שרוצים להקים עסק משלהם

– צעירים שמחפשים עבודה אחרי צבא

עבודה אחרי צבא

צעירים מתמודדים עם מספר אתגרים בכל הנוגע לתעסוקה, במיוחד במדינות מתפתחות שבהן מקומות העבודה מועטים ורבים נאלצים לעבוד בשכר נמוך. זה הוביל לעלייה בהיצע של ילדים להתחיל לעבוד וגם חיילים, בין היתר, שעובדים במהלך השירות הצבאי, אם מתאפשר להם ולא מחכים לחיפוש עבודה אחרי צבא. בנוסף, שיעורי האבטלה לצעירים גבוהים יותר מכל קבוצת גיל אחרת עקב אפליה או חוסר מיומנויות הנדרשות לעבודות חדשות (כגון קידוד).

השפעת הקדמה על עולם העבודה

בשנים האחרונות, הטכנולוגיה לא פסחה גם על עולם העבודה והשינויים האחרונים והגדולים ביותר המתרחשים כעת. ניתן לראות זאת בכמה אופנים:

– עליית בכמות האנשים העובדים כפרילנסרים וקבלנים.

– יותר אנשים עובדים מרחוק.

– צעירים לוקחים על עצמם יותר עבודות תמורת כסף.

השינויים האחרונים והגדולים ביותר המתרחשים כעת הם עבודה מרחוק, עם עוזרים. הרבה חברות מאמצות את המודל החדש הזה והוא הופך פופולרי יותר ויותר בקרב צעירים. שינויים אלה לא ניתן לראות בתחום של עבודה אחרי צבא – כאן נדרשת נוכחות פיזית של העובד, הרי שמדובר בעבודה פיזית שהטכנולוגיה לא יכולה להחליף [ תדלוק, עבודות ייצור למיניהן ועוד ].

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מזרן לכלבים

תהיתם פעם למה חבר הפרוותי שלכם צריך מזרון? למלווינו הכלבים מגיעה שנת לילה טובה בדיוק כמונו. פוסט זה בבלוג חוקר את העולם המרגש של מזרני