צריכים הכוונה מקצועית

קיים מגוון רחב של כלים ומשאבים להערכת יעדי הקריירה ותחומי העניין שלהם, לתכנן את השכלתם, ללמוד מיומנויות מקצועיות, למצוא הזדמנויות להתמחות, לבצע חיפוש עבודה ועוד.

 מרכזים שונים ברחבי הארץ נפתחו עבור סטודנטים העוסקים במסלולי למידה שונים עם הפרעות קשה ולקיות למידה שונות, בוגרים המגישים מועמדות לעבודה או אנשי מקצוע שמשנים קריירה, מרכז "מרופין לקריירה" במכללה הטכנולוגית רופין בעמק חפר יעזור לכם ביעוץ תעסוקתי ולהעניק לכם ארגז כלים שיעשה לכם סדר בבלאגן בצורה הכי מקצועית שיש ובנוסף, ומענה ללקויות שונות וקשיים שאתם חווים בחייכם.
 גוף זה מותאם לסטודנטים או בוגרים המעוניינים בהתמחות או התלמדות של קורסים שונים במגוון רחב של תחומים ייחודים.

 

 

המטרה הראשית של מרכזי ההכוונה 

התוכנית מספקת עצות תמציתיות ובזמן הנכון עבורכם שם תוכלו ללמוד על מיומנויות חיפוש עבודה ומיומנויות קריירה שונות, כגון כתיבת קורות חיים, משא ומתן, נטוורקינג, ראיונות ופיתוח קריירה בשיטות שונות.

אנשי המקצוע שילוו אתכם בתהליך

אנשי מקצוע לפיתוח קריירה יכולים לעזור לך לחדד את כישורי חיפוש העבודה שלך וללמוד כיצד להתקדם בחברה או בתחום העבודה שלכם

מומחי פיתוח קריירה יכולים לעזור לך לחקור אפשרויות קריירה, לתקשר מגמות בשוק העבודה ולהעריך את הכישורים המקצועיים, תחומי העניין והערכים שלך כלפי חוץ ופנים. המגוון כיום רחב, הן במקומות העבודה והן בתחומי הלימוד. בעקבות כך, הכוונה מקצועית פופולרית מאוד בשנים האחרונות ורבים פונים לאנשי מקצוע שיעזור להם למצוא את המקום והדרך המותאמת ביותר עבורם.

במקרים רבים, אנשים לא יודעים להעריך את עצמם כבעלי מקצוע והבעיה היא בתפיסה ולא בכישורים בארגז הכלים שלכם, גם על זה אפשר לעבוד ואפשר לשפר זאת ע"י שיחות, טיפים, יישום בשטח ומעקב מקצועי.

ההדרכה הנכונה והייעוץ המקצועי

בוגרים ואנשי מקצוע שכבר עובדים יכולים לתכנן קריירות שמתאימות לתחומי העניין והאישיות שלהם ולעזור להם לצמוח. השתתפות בתכנית להכוונה וייעוץ תעסוקתית בגיל צעיר מספקת לתלמיד קריירה ומסייעת לו לבחור את הבחירות הנכונות עבורו. תהליך הנחיית הקריירה לסטודנטים כולל עזרה להם להשיג אפשרויות קריירה ספציפיות או יעדי הקריירה שלהם. הכוונה תעסוקתית היא תהליך המסייע לאנשים (מתלבטים, סטודנטים או אנשי מקצוע) לעשות את הבחירה הנכונה בתחום שנכון עבורם וליצור קריירה בהתאם.  בנוסף, לקבל החלטות קריירה על סמך הדרישות והצרכים של העבודה העתידית, כבר בשלבים מוקדמים.

הנחיית קריירה

הנחייה מקצועית או קורס שניתן לאנשים כדי לעזור להם לרכוש את הידע, המידע, המיומנויות והניסיון הדרושים כדי לזהות אפשרויות קריירה ולצמצם אותן לקבלת החלטות קריירה. בין אם הם רוצים להיות עורכי דין או לנהל מעבדת מחשבים ברמת גן, תוכניות הכוונה וייעוץ קריירה עוזרות לאנשים לרכוש את הידע, המיומנויות והניסיון הדרושים כדי לזהות אפשרויות, לבחון חלופות ולהצליח בחברה. תוכניות הכוונה וייעוץ קריירה חשובות מתמיד בימים אלה, כאשר אנשים מחליפים עבודה ומסלול קריירה הרבה יותר מבעבר, אשר פעם זה היה מילה גסה ויציבות נמדדה בעבודה לטווח הארוך, גם שלא מרוצים בהכרח. בעידן שלנו כיום, הנחיית קריירה יכולה לעזור לאנשים לרכוש את הידע, המיומנויות והמידע הדרושים כדי לזהות את האפשרויות הנכונות ולחקור אפשרויות קריירה שונות והכי חשוב, לא לפחד מזה.

הכוונה בקריירה יכולה לעזור לכל מי שמחפש לשנות קריירה, לעזוב את עבודתו לחלוטין, או לבחון דרכים להיות פשוט מרוצה יותר בתחום העבודה בחייו. שירותיו של יועץ קריירה יכולים להיות מועילים בבחירת הקריירה הנכונה או בחיפוש אחר עבודה חדשה שאינה מספקת או מתסכלת אתכם כעת.

אז מה הכי מתאים לכם? שאלת השאלות

 ייעוץ מקצועי יכול לעזור לאנשים להעריך את כישוריהם, צרכיהם ורצונותיהם על מנת למצוא קריירה המתאימה להם, ולכן ייעוץ מסוג זה נחשב כצעד חשוב. יועצי קריירה, רכזי פיתוח קריירה, מאמני קריירה ועוד מקצועות שונים בתחום הם רק כמה מהשמות שאתה עלול להיתקל בהם כשאתה מחפש מישהו שיכול לעזור לך בקריירה שלך וכמובן דרך מכללות שונות שפתחו מרכזים ותוכניות בנושא זה.

ידע מעמיק תמיד מועיל ולהכיר את עצמכם טוב יותר יעזור לכם פלאים. יועץ קריירה טוב יודע אילו שאלות לשאול ובאילו כלים להשתמש כדי לעזור לתלמידים או לבוגרים בשוק העבודה לקבל החלטות שעשויות להשפיע על חייהם העתידיים.

לקבל כלים בעצמך, ללמוד ולהפוך את זה למקצוע – קורס הכוון תעסוקתי בקבוצה

מה מקבלים בקורס הזה? שאלה מצוינת. בשלבים מאוחרים יותר לאחר שמצאתם קריירה המתאימה במיוחד עבורכם, תוכלו לעבור לצד השני ולקבל כלים ללמד אחרים איך למצוא את הדרך המקצועית הטובה ביותר עבורם ולהפוך בעצמם למאמנים, מדריכים ותקבלו כלים רבים שקשורים לתחום הייעוץ תעסוקתי.

בקורס זה אשר מתנהל בקבוצה וזה מה שמייחד אותו, תוכלו לקבל כלים ישומיים ופרקטיים להנחיית קבוצה, כלים לליווי קבוצת אנשים בצמתי קריירה, אנשים עם בעיות קשב וריכוז בדרגות שונות.

הכח של הקבוצה בא לידי ביטוי בקורס ואתם תלמדו איך להפוך את הקבוצה לאבן דרך משמעותית בתהליך המיקוד של הפרט.

במהלך הקורס תבצעו תרגולים רבים כגון, מפה תעסוקתית עיבוד וניתוח תוצרים ושיטות עבודה מרתקות.

לאחר הקורס תוכל להפוך ליועץ קריירה מצליח ותקבל כלים רבים שיעזרו לך לנהל קבוצות כאלה במרכזים שונים וגם באופן פרטי.  למרות שיועצי קריירה רבים משתמשים במבחני כישורים ואישיות, אך יועצי קריירה מנוסים אשר סיימו את התוכנית לתואר שני בבריאות הנפש הקלינית והשתמשו בהכשרתם הקלינית להדרכה מקצועית, גם זה קיים ואפשר לקחת את זה לכיוונים רבים לאחר הקורס.

יועצי קריירה יכולים לעזור להקל על מעברים קשים

מליווי תלמידי תיכון ומכללות מקצועיות ועד סיוע לעובדים מיומנים לשנות קריירה ומתקשים לעשות זאת לבדם. באמצעות כישורי הייעוץ וההוראה שלהם, יועצי קריירה יכולים גם לעזור לאנשים להבין טוב יותר מה באמת חשוב להם באופן אישי, כיצד הם יכולים לתכנן את הקריירה שלהם או לעזור להם לקבל החלטות קשות ולעבור תקופות של משבר. לבסוף, יועצי עבודה יכולים לעיתים קרובות לתמוך בלקוחותיהם במציאת מקום / עבודה מתאים, בפתרון קונפליקטים עם מעסיקים, או בחיפוש אחר תמיכה משירותים מועילים אחרים.

שלא כמו ייעוץ בלתי פורמלי יועצים מיוחדים אלו מציעים ללקוחות פתרון חסר פניות. בתהליך של ייעוץ מקצועי או הכוונה תעסוקתית מעורבים אנשים (תלמידי בית ספר, סטודנטים או אנשי מקצוע) אשר בוחנים אפשרויות קריירה שונות, מבינים טוב יותר הזדמנויות, מנתחים סיכויי קריירה ופוטנציאל השתכרות. בפגישת ייעוץ מקצועית, היועץ יעזור לאדם לחקור מיומנויות וחוזקות, לשקול רקע חינוכי ועצות בנושא המשך, ולזהות תחומי עניין וסוגי אישיות.

תהליך הכוון תעסוקתי מבוסס תוצאות 

יועצים ומחנכים יכולים להתחיל לדבר עם תלמידים על הזדמנויות קריירה התואמות את תחומי העניין שלהם. כדי לעזור לסטודנטים לגלות את תחומי העניין שלהם, יועצי הקריירה משתמשים בהערכת אישיות מקצועית המבוססת על רישום שאלון פופולרי המקשר בין סוגי אישיות לתחומים מקצועיים תואמים. התוצאות והנתונים שמתקבלים מתארים קריירות פוטנציאליות הקשורות לתחומי עניין וסוגי אישיות שונים, ומתארים את הנתיב החינוכי  שיצטרכו ללכת בו כדי להמשיך בקריירה זו. זה יכול להיות כלי יעיל לעזור לתלמידים להרהר על עתידם.

תיאור התפקיד של יועץ

תפקיד היועץ יכול להתחלק לכמה רבדים ותלוי בהתמחות אותה למד אבל המטרה הכללית היא לעזור לסטודנטים להבין את תוכניות הקריירה שלהם או לעזור לעובדים מסוימים לשנות כיוון בחייהם המקצועיים דרך שיטות וכלים שונים. יועץ קריירה לא רק מסייע לתלמיד לבחור מסלול קריירה, אלא גם מנחה את התלמיד לאורך המסלול, מתאר את הקריירה שלו, ועוזר לו לסלק את הבלבול וההסחות הדעת שעולות בדרך. ייעוץ מקצועי טוב יכול להוות שער לגילוי עצמי, אך רק אם היועץ ידע לעזור ללקוח שלו לגלות הזדמנויות לרפלקציה עצמית. ישנם אנשים שתהליך זה שינה את חייהם ואסור לזלזל בכח של התהליך.

מבולבלים גם ולא יודעים מה מתאים לכם ללמוד? מחפשים שינוי בקריירה? לא להתבייש, להעזר בכלים שיש כיום, אין לכם מה להפסיד.

בהצלחה!

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

שיפוץ מעלית – המדריך המלא

שיפוץ מעליות הוא תהליך מורכב הדורש תכנון וביצוע קפדניים. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף על ההיבטים השונים של שיפוץ מעליות, כולל סיבות לשיפוץ, התהליך,