שגרירות רוסיה בישראל

מבוא ליחסי ישראל-רוסיה

שגרירות רוסיה בישראל היא הנציגות של הפדרציה הרוסית בישראל. השגרירות ממוקמת בתל אביב.

השגרירות נבנתה בשנת 1952 והיא נסגרה למשך שנה מ-1967 עד 1968 לאחר מלחמת ששת הימים. הוא נפתח מחדש ב-14 ביולי 1969. השגריר הנוכחי בישראל, המכהן מאז 2013, הוא סרגיי קוצקי.

לישראל ולרוסיה יש היסטוריה ארוכה של יחסים דיפלומטיים שראשיתה ב-1948 כאשר ישראל הפכה למדינה עצמאית עם תמיכה סובייטית. בשנת 1949 הפכה מוסקבה למדינה הראשונה שהכירה בישראל כמדינה עצמאית, ואחריה וושינגטון הבירה, שהכירה בה ב-14 במאי של אותה שנה.

בשנת 1956, שתי המדינות חתמו על הסכם סחר וכעת יש להן הסכמים רבים.
למידע נוסף בנושא של שגרירות רוסיה בישראל עליך לבקר באתר

שגרירות רוסיה בישראל הוקמה ב-10 בספטמבר 1948. היא ממוקמת בעיר רמת גן, ליד תל אביב. בשגרירות צוות של כ-150 איש, ובראשה עומד שגריר רוסיה בישראל.

שגרירות רוסיה משמשת ערוץ ליחסים דיפלומטיים בין רוסיה לישראל, וכן מבצעת תפקידים נוספים כמו מתן אשרות לאזרחי ישראל המעוניינים לבקר ברוסיה. השגרירות מספקת שירותים קונסולריים גם לאזרחים רוסים המבקרים או מתגוררים בישראל.

שגרירות רוסיה ברוסיה ויחסיה ההיסטוריים עם סוריה

רוסיה הייתה תומכת מרכזית במשטר אסד בסוריה מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה. שגרירות רוסיה בישראל ממוקמת בתל אביב, ישראל.

שגרירות רוסיה בישראל ממוקמת ברחוב הירקון, תל אביב. היא נפתחה ב-9 בדצמבר 1992 והיא אחת מארבע שגרירויות רוסיה ברחבי העולם.

חלק זה ידון בשגרירות רוסיה בישראל וביחסיה ההיסטוריים עם סוריה.

שגרירות רוסיה בישראל ממוקמת בתל אביב ובראשה עומד כיום השגריר אנטולי ויקטורוב. השגרירות קיימת מאז 1948, אך רק ב-1991 פתחה רוסיה שגרירות בירושלים. מטרות השגרירות הן לקדם שיתוף פעולה סחר דו-צדדי, כלכלי, מדעי ותרבותי וכן להגן על זכויותיהם של הרוסים החיים בחו"ל.

לשגרירות רוסיה היו יחסים קרובים עם סוריה. ב-1956, רוסיה הייתה אחת המדינות הראשונות שהכירו בעצמאות סוריה מצרפת ובריטניה לאחר סיום מלחמת העולם השנייה.

סוריה הפכה למדינת לווין סובייטית במהלך המלחמה הקרה, מה שהוביל לעלייה משמעותית בהשפעה הסובייטית באזור המזרח התיכון.

המעורבות האיראנית בסוריה

איראן משחקת תפקיד מרכזי במלחמת האזרחים בסוריה. שגרירות רוסיה בישראל הודיעה לאחרונה כי הם מאמינים שאיראן שולחת ציוד צבאי לסוריה דרך השגרירות שלה בישראל.

מצב זה מדאיג ביותר את ממשלת ישראל, הרואה באיראן אומה עוינת. זה גם מדאיג עבור ארצות הברית, שרואה ברוסיה מעצמת על מתחרה.

שגרירות רוסיה בישראל פרסמה הודעה לפיה איראן מעורבת בסכסוך הסורי. זוהי תגובה לטענות הישראליות על המעורבות האיראנית בסוריה.

המעורבות האיראנית בסוריה תמיד הייתה נקודת מחלוקת בין ישראל לרוסיה. הרוסים תמיד טענו נגד כל נוכחות איראנית על אדמת סוריה, אבל זה לא מנע מהאיראנים להשקיע רבות באזור.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עמד בתוקף על מעורבותה של איראן על אדמת סוריה, והוא ממשיך לטעון כי איראן משחקת תפקיד הולך וגובר בסוריה, שלדעתו מהווה איום על ישראל ומדינות אזוריות אחרות.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

שיפוץ מעלית – המדריך המלא

שיפוץ מעליות הוא תהליך מורכב הדורש תכנון וביצוע קפדניים. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף על ההיבטים השונים של שיפוץ מעליות, כולל סיבות לשיפוץ, התהליך,