תואר בהנדסה או לימודי הנדסאי? מה מתאים לך ללמוד

סוג התואר ההנדסי שתלמד יהיה תלוי בתחומי העניין ובמטרות הקריירה שלך. התכנית לתואר ראשון בהנדסה מכשירה את הסטודנטים להפוך למהנדסים מקצועיים עם מיומנויות החלות במגוון תעשיות. תארים בטכנולוגיה הנדסית ותארי הנדסה הם תחומי לימוד קשורים זה לזה עם תכניות לימודים שונות באופן ניכר. 

אם אתה רוצה להיות מהנדס

אתה צריך להשלים תואר ראשון בתוכנית הנדסית שמתמחה בתעשייה בה אתה רוצה לעבוד. תואר בהנדסת מכונות שלוקח בדרך כלל ארבע שנים להשלמתו, מבטיח שלסטודנטים יש את הידע הטכני הבסיסי כדי לקבל רישיון ולהתחיל לעבוד בתחום. כאשר אתה מעריך קורסים אקדמיים לתואר בהנדסת מכונות, תרצה למצוא תוכנית המעניקה לך כישורים טכניים יחד עם הזדמנויות אחרות. גם אם אתה כבר יודע איזו קריירה הנדסית מעניינת אותך, יש הרבה סיבות למה כדאי לך ללמוד לתואר בהנדסת מכונות כללית.

אלטרנטיבה לתואר בהנדסה

לימודי הנדסאי מהווים אלטרנטיבה לתואר בהנדסה, הם קצרים יותר ואורכים רק כשנתיים בניגוד לתואר בין ארבע שנים. לימודי הנדסאי מלמדים בעיקר ידע פרקטי המעניק ללומדים אפשרות להשתלב במהירות בתעשייה וללמוד רק את מה שישמש אותך בעבודה.

לימודי הנדסאי

אופציות להתפתחות

תואר הנדסה כללי אומר שאתה יכול ללמוד מבוא לנושא לפני קבלת החלטה מושכלת לגבי איזו מגמה מתאימה לך

בעוד שאתה יכול לקבל תואר הנדסי כללי המתמקד בתחומים רחבים כמו אסטרטגיה ופיתוח, רוב הסטודנטים בוחרים להתמחות בתחום ספציפי. אם אינך מתמקד בקריירה ספציפית, זה יכול להיות מועיל להתמקד במשהו רחב מספיק לפני שתמשיך לתואר שני או הסמכה מקצועית בתחום מעשי. זה מועיל במיוחד לסטודנטים עם תואר בהנדסה כללית מכיוון שאתה יכול לקחת את הזמן כדי לנסות סוג מסוים של הנדסה לפני שתבחר סופית בשנה השלישית שלך. אם אתה טרי מבית הספר התיכון, תוכניות מסוימות גם ייקחו בחשבון את הממוצע שלך וציוני המתמטיקה והמדעים שלך בזמן הקבלה כדי לנשל תלמידים חסרי הכישורים הדרושים כדי להצליח בקורסי הנדסה. 

לעומת זאת לימודי הנדסאי מראש מכווינים אותך לתעשייה המבוקשת, זה מצוין למי שכבר סגורים על המקום שאליו הם מכוונים ומעוניינים להוריד את החומר הלא רלוונטי. מה גם שמי שהשלים לימודי הנדסאי יכול לעבור לתואר בהנדסה ולקבל פטורים מסוימים

כמות האופציות

בניגוד לתואר בהנדסה שניתן ללמוד במספר מצומצם של מוסדות לימוד בארץ, דבר שהוביל לסטנדרטים הגבוהים ותנאי קבלה כמעט בלתי אפשריים לרב האוכלוסייה. אך בלימודי הנדסאי המצב הוא אחר, ישנם עשרות מסלולים שמאפשרים לרכוש את המקצוע גם ללא פסיכומטרי או עם בגרות מוגבלת. בנוסף לכך ישנן הנחות ומלגות לאנשים מבוגרים ולאנשים בפריפריה. יתרון נוסף הוא הפריסה הארצית של המוסדות הללו, דבר המאפשר לאנשים הגרים בפריפריה ללמוד מבלי להתפשר על איכות החיים שלהם או לבלות שעות רבות על הכביש. 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

שיפוץ מעלית – המדריך המלא

שיפוץ מעליות הוא תהליך מורכב הדורש תכנון וביצוע קפדניים. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף על ההיבטים השונים של שיפוץ מעליות, כולל סיבות לשיפוץ, התהליך,